افزایش 11 درصدی کشفیات موادمخدر در کردستان

به گزارش رکنا، سرهنگ فرامرز شاکری رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: از این میزان کشفیات ۸۵ درصد مربوط به تریاک، هشت درصد حشیش، یک درصد هروئین، یک درصد شیشه و بقیه سایر مواد است.

او افزود: در نتیجه عملیات‌های پلیسی یک هزار و ۵۷۲ قاچاقچی، خرده فروش و عوامل توزیع مواد نیز دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند همچنین ۷۵ دستگاه انواع خودرو و ۱۵ دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: ۵۰ نفر از سوداگران مرگ دستگیر شده در نیمه نخست سال جاری قاچاقچی، ۴۹۳ نفر خرده فروش و بقیه نیز سایر عوامل از جمله نگهدارنده و اسکورت هستند.

افزایش کشفیات مواد مخدر در کردستان

سرهنگ شاکری در خصوص توصیه‌های پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد: اگر مصرف سیگار فرزندتان را پذیرفته‌اید، برای اعتیاد او به مواد خطرناک‌تر آماده باشید چرا که حدود نیمی از معتادان کشور، مصرف مواد را بین ۱۵ تا ۲۲ سالگی آغاز کرده‌اند.

او افزود: اگر به سوالات فرزندتان درباره موادمخدر و روانگردان‌ها پاسخ صحیح ندهید، آنها پاسخ غلط را از دوستانشان خواهند آموخت و برای محافظت فرزندان از اعتیاد، نه آزادی و نه سخت‌گیری بلکه نظارت و حمایت دائمی راهگشا است.

سرهنگ شاکری گفت: نتایج مطالعات نشان می‌دهد نوجوانانی که با والدین خود رابطه صمیمی و عمیق دارند، کمتر به سمت سوء مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها گرایش پیدا می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟