آتش سوزی کارخانه کارتن سازی در مهاباد یک میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت

به گزارش رکنا، رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ،گفت: طی تماس تلفنی از سوی همشهریان مبنی بر آتش سوزی گسترده در کارخانه کارتن سازی شهرک صنعتی مهاباد، بلافاصله نیرو‌های سازمان به محل اعزام شدند.

احمدی ادامه داد: این آتش سوزی در میان بالغ بر یک هکتار کارتن و مقوای دپو شده به ارتفاع ۱۰ متر رخ داده است.

آتش سوزی کارخانه کارتن سازی در مهاباد

او افزود: در این عملیات آتش نشانی، ۵ خودرو سنگین از مهاباد مشغول اطفای حریق بودند، ولی به علت گستردگی حریق از شهر‌های مجاور، ۲ خودروی سنگین از میاندوآب، یک خودرو از نقده، یک خودرو از پتروشیمی مهاباد و یک خودرو از روستای قم قلعە و دو دستگاه لودر با گروه ویژه به یاری ماموران آتش نشانی این شهرستان شتافتند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد با اشاره به اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و در دست بررسی کارشناسان است، تاکید کرد: با توجه به اینکه این کارخانه سال ۹۸ نیز طعمه حریق شد برای جلوژیری از خطرات احتمالی به یک ماشین آتش نشانی مجهز شد.

او تصریح کرد: سازمان آتش نشانی مهاباد در خصوص نفرات و نیروی در دسترس، مشکلی نداشت، اما علت درخواست همیاری این سازمان از شهر‌های مجاور، جلوگیری از گسترش آتش به کارخانجات مجاور در شهرک صنعتی بود.

احمدی گفت: در این عملیات ۳۰ آتش نشان به مدت ۵ ساعت مشغول اطفای حریق بودند، زیرا این مواد در حال سوخت، قابلیت اشتعال مجدد را داشتند و آتش نشانان با جداسازی و ایمن سازی محیط، آتش را به طور کامل مهار کردند.

او بیان کرد: در این حادثه کسی به کسی آسیب وارد نشده، ولی تخمین زده می‌شود بالغ بر یک میلیارد تومان خسارت مالی در پی داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟