جلوگیری از تصرف 3 هزار و 108 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا، علی محمدی مقدم مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در آیین تودیع و معارفه و در تشریح اقدامات خود طی ۵ سال گذشته اظهار داشت: در این مدت، اقتدار سازمانی در قالب تقویت نیروی انسانی، تقویت اعتبارات، یگان خودرویی و ساختمان‌ها انجام شد.

او افزود: در قالب تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی، با تشکیل یک هزار و ۶۰۰ فقره پرونده از سه هزار و ۱۰۸ هکتار تصرف جلوگیری شد.

محمدی مقدم اضافه کرد: در مجموع ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱ فقره پرونده با ارزش مالی شش هزار میلیارد تومان به نفع بیت المال اعاده گردید و با پدیده شوم زمین خواری مبارزه شد.

تصرف اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری

او ادامه داد: همچنین ۳۰ واحد ویلا در اراضی ملی استان قلع و قمع گردید.

محمدی مقدم اظهار داشت: در مبارزه با قاچاقچیان محصولات جنگلی و مرتعی نیز از سال ۹۴ تا کنون، بیش از ۴۸۰ هزار کیلوگرم چوب، ۶۱ هزار کیلوگرم ذغال، ۲۱ هزار کیلوگرم کلوس و ۳۷ هزار کیلوگرم محصولات فرعی کشف و ضبط گردید.

او افزود: در این مدت در راستای تغییر الگوی معیشت جوامع محلی هم ۴۰ هزار هکتار تهیه و بازنگری طرح‌های مرتعداری انجام شد و چهار هزار هکتار کشت گیاهان دارویی و جنگلکاری اقتصادی صورت گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟