49 زندانی جرایم غیرعمد در کردستان آزاد شدند

به گزارش رکنا، مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: این زندانیان بخاطر جرایمی همچون بدهکاری مالی، مهریه، نفقه، تصادف و حوادث کارگاهی در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کردند.

او افزود:کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تبدیل به یک فرهنگ نیک و سنتی حسنه در جامعه شده و در این راستا مبلغی کمک بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان به این منظور اختصاص یافت که مهر تاییدی بر این ادعا است.

مدیرکل زندان‌های کردستان و نایب رییس هیات امنای ستاد دیه استان کل مبلغ مورد نیاز برای آزادی این ۴۹ زندانی جرایم غیرعمد را حدود ۱۳۱ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر مبلغ بلاعوض اعطا شده از سوی بنیاد مستضعفان کشور، ستاد دیه نیز با پرداخت بیش از چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این امر خداپسندانه مشارکت داشت.

آزادی  غیرعمد در کردستان

او با تاکید بر این موضوع که طبق معمول شکات پرونده‌های قضایی زندانیان جرایم غیرعمد، خود نیز در این کار خیرخواهانه ورود پیدا کردند، یادآور شد: شاکیان پرونده‌های این تعداد زندانی جرایم غیرعمد با گذشت بیش از ۹۷ میلیارد ریال از حق خود، گام‌های با ارزش و موثری در کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد برداشتند.

فتحی با اشاره به این موضوع که از ابتدای سال جاری تاکنون ستاد دیه کردستان موجبات آزادی ۸۴ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده است، تاکید کرد: زندانیان جرایم غیرعمد از اقشار آبرومند جامعه هستند که ناخواسته و در بسیاری از موارد بدلیل نوسانات و مشکلات اقتصادی دچار آسیب شده و روانه زندان شده‌اند که قطعا کمک به آزادی این چنین افرادی، اجر و پاداش فراوانی نزد خداوند متعال خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟