دستگیری 6 شکارچی متخلف در دامغان

به گزارش رکنا، علی آذر پور علی آذر پور ضمن بیان اینکه در پی حفاظت و پایش مناطق کوهستانی جنوب دامغان محیط‌بانان به چهار گروه شکارچی غیرمجاز برخورد کردند، گفت: این افراد ناجوانمردانه در مسیر چشمه‌سار‌ها پنهان و پس از حضور حیات‌وحش برای شرب آب اقدام به شکار حیوانات می‌کردند.

او از دستگیری و معرفی این شش شکارچی متخلف غیرمجاز به مراجع قضائی دامغان خبر داد و افزود: از این افراد تعداد سه قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی، لاشه ۱۹ قطعه کبک وحشی و مقادیری مهمات کشف و ضبط شد.

دستگیری شکارچیان متخلف در دامغان

رئیس اداره محیط‌زیست دامغان بابیان اینکه این افراد به جرم شکار غیرمجاز و همچنین شکار در فصل ممنوعه به استناد بند الف مواد ۱۰ و ۱۱ قانون شکار و صید به مراجع قضائی شهرستان معرفی شدند، ابراز داشت: محیط‌بانان در هر نقطه دامغان با هوشیاری مناطق را پایش و با متخلفان برخورد می‌کنند.

آذر پور بابیان اینکه بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی محیط‌زیست بهای ناشی از شکار و صید غیرمجاز هر قطعه کبک وحشی را سه میلیون ریال تعیین کرده است، اضافه کرد: این متخلفان جمعاً مبلغ ۵۷ میلیون ریال به‌حساب دولت می‌بایست واریز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟