افراد فریب تبلیغات در فضای مجازی را نخورند / بیرجند

به گزارش رکنا، حمدپور رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: مجرمین فضای مجازی از طریق فروش کالا‌های ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز مانند فروش البسه، کیف و کفش و لوازم خانگی در برخی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

او با اشاره به اینکه کلاهبرداران با چرب زبانی اعتماد افراد را جلب کرده و درخواست واریز بخشی از وجه کالا را می‌کنند، افزود:با پرداخت وجه از طرف فرد، کلاهبرداران دیگر پاسخگو نخواهند بود و در صورت پاسخگویی نیز کالای مشابه تحویل افراد شده است.

شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی / بیرجند

محمدپور با بیان اینکه در برخی موارد با ارسال لینک‌های جعلی اطلاعات بانکی افراد به سرقت می‌رود اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد فریب تبلیغات با عنوان حراج آنلاین، تخفیف ویژه و قیمت باورنکردنی را در فضای مجازی نخورند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی ادامه داد: افراد سعی کنند از سایت‌های ناشناس و نامعتبر اقدام به خرید کالا نکنند و از سایت‌های دارای نماد الکترونیک خرید کنند.

او ادامه داد: عدم استفاده از کارت‌های بانکی با مبالغ بالا و استفاده از کارت بانکی مجزا برای خرید‌های اینترنتی، فعال کردن رمز دوم پویا و اس ام اس بانک از نکاتی است که باید در خرید‌های اینترنتی مورد توجه قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟