کلاهبرداری با شگرد رجیستر نشدن گوشی تلفن همراه / قم

به گزارش رکنا ، سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای قم در خصوص پیام‌های ارسال شده به هموطنان با موضوع رجیستر گوشی تلفن همراه، اظهار کرد: اخیراً پرونده‌هایی به پلیس فتا ارجاع شده که در آن کلاهبرداران با ارسال پیامی که «تلفن شما رجیستر نشده و به زودی از سرویس خارج می‌شود، جهت جلوگیری، لطفا کد IMEI خود را در تارنمای زیر ثبت کنید، ”hamtal.com“»، اقدام به دریافت اطلاعات شهروندان می‌کنند.

او با بیان این که در پی سرقت اطلاعات بانکی شهروندان شاهد خالی شدن حساب بانکی آن‌ها هستیم، ادامه داد: سرقت دیگر اطلاعات شهروندان از سوی مجرمان سایبری با همین ترفند رجیستری قطعا با اهداف مجرمانه است.

کلاهبرداری با شیوه جدید در قم

موالی در خصوص لینک‌های ارسالی به شهروندان توصیه کرد: کلاهبردارن دائماً در تلاش برای به طمع انداختن کاربران با ترفند‌های مختلف هستند و با توجه به قانون رجیستر کردن گوشی تلفن همراه، این افراد با ارسال لینک، افراد را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند که اگر هوشیار نباشند ممکن است فریب بخورند.

او تاکید کرد: شهروندان برای رجیستر کردن گوشی تلفن همراه خود از کد دستوری #۷۷۷۷* و یا از طریق سایت https:‎//hamta.ntsw.ir اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای قم با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان خواند و از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنت www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟