اجرای طرح کنترل و پایش منطقه حفاظت شده مراکان با تقویت زیرساخت‌ها

به گزارش رکنا، نظری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در نشست مشترک با سرپرست فرماندار خوی و بازدید از منطقه مراکان اجرای طرح‌های پایش و صیانت از منطقه حفاظت شده مراکان را یکی از مهمترین طرح‌های این اداره کل دانست و اظهار کرد: تجهیز ۸ پاسگاه محیط بانی منطقه به امکانات موتوری و کنترلی و افزایش نیروی انسانی این محیط بانی‌ها در سالجاری از مهمترین محورهابرای توسعه پایش و صیانت از این زیستگاه غنی جانوری و گیاهی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: امسال برای بهبود زیر ساخت‌ها و اجرای طرح‌های این منطقه ۴ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که ایجاد ایستگاه پایش ارس از مهمترین آن ها است.

اجرای طرح کنترل و پایش منطقه حفاظت شده مراکان

نظری با اشاره به قابلیت‌های منحصر به فرد منطقه مراکان از اجرای طرح طبیعت گردی در منطقه هم خبر داد و افزود: این طرح با مشارکت مناطق آزاد ماکو، ارس و شهرستان خوی با ارائه برنامه‌های مدون اجرایی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین از اجرای ۷ طرح در مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این طرح‌ها با ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا می شوند که از مهمترین آن‌ها می توان به مرکز کنترل، هماهنگی و آینده پژوهی دریاچه ارومیه اشاره که با هدف حفظ پارک ملی دریاچه ارومیه در دست اجرا است.

منطقه حفاظت شده مراکان خوی اولین منطقه حفاظت شده کشور است که با بیش از ۱۰۰ هزار هکتار مساحت در حال حاضر ۸۵۰ راس قوج و میش اصیل ارمنی و ۲ هزار و ۴۰۰ راس کل و بز وحش در آن زیست می کنند.

در پایان این نشست با اهدای لوح و هدایا از ۸ تن از محیط بانان فعال و موفق منطقه حفاظت شده مراکان با حضور سرپرست فرمانداری خوی تجلیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟