خسارت هزار میلیارد ریالی باران تابستانه در شهرستان بیرجند

به گزارش رکنا، ناصری فرماندار بیرجند گفت: بارش باران تابستانه که از روز یکشنبه هفته جاری در استان آغاز و در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه به اوج رسید.

او به بارندگی‌های سیل‌آسا در ۷۲ ساعت گذشته اشاره کرد و بیان داشت: بارندگی شدید در روز‌های گذشته برخی مناطق روستایی شهرستان بیرجند را تحت تأثیر قرار داد و خساراتی به همراه داشته که دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حال رسیدگی به وضعیت سیلزدگان و رفع مشکلات هستند.

فرماندار بیرجند با اعلام اینکه طبق برآورد‌های اولیه بارش‌های تابستانه حداقل یک هزار میلیارد ریال به روستا‌ها بخش مرکزی بیرجند خسارت وارد کرده است، مطرح کرد: براساس برآورد‌های اولیه، بیش از ۴۰ روستای بخش مرکزی شهرستان بیرجند بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

باران تابستانه در شهرستان بیرجند

ناصری از خسارت جدی به بیش از ۹۵ رشته قنات خبر داد و عنوان کرد: مزارع و باغات کشاورزان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده و کارشناسان جهادکشاورزی در حال برآورد خسارت‌های وارده به کشاورزان و کارشناسان بنیاد مسکن در حال برآورد خسارت به واحد‌های مسکونی هستند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۰ دستگاه خودرو به‌صورت ۱۰۰ درصدی خسارت دیده‌اند، مطرح کرد: خسارات قابل توجهی به راه‌ها، پل و ابنیه فنی راه‌های روستایی، خطوط انتقال آب، برق و گاز و منازل روستاییان وارد شده است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه بلافاصله پس از سیلاب تابستانه نیرو‌های امدادی و عملیاتی به نقاط آسیب‌دیده اعزام شدند، افزود: اکثر راه‌ها تاکنون بازگشایی شده و برق بیشتر روستا‌ها به جز دو روستا وصل شده و آب آشامیدنی نیز با تانکر حمل می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟