آتش سوزی در  مراتع شیروان

به گزارش رکنا، «موسی الرضا حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: خسارت حریق در مجموع کل ۲۲۷ میلیون ریال بوده که علل آن غیر عمدی و مربوط به خاموش نکردن آتش روشن شده توسط دامداران محلی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد حریق ها خارج از وقت اداری، شب یا سحرگاه بوده است بیان کرد: ۹۰ درصد حریق های امسال واقع در بخش مرکزی این شهرستان رخ داده است که بیشترین حریق با ۷ هکتار در روستای رضاآباد این بخش بوده است.

حیاتی با بیان اینکه امسال هر پنج روز شاهد یک حریق در این شهرستان بوده ایم عنوان کرد: در اطفای حریق ۷۵ نفر از نیروهای مردمی، منابع طبیعی و برخی پرسنل ادارات شرکت داشتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با اشاره به افزایش حریق های امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خاطر نشان کرد: سال قبل در همین مدت، یک مورد حریق به مساحت ۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع در روستای امیرانلوی بخش مرکزی این شهرستان رخ داد.

20 هکتار از مراتع شیروان در آتش سوخت

حیاتی عامل اصلی آتش سوزی در مراتع این منطقه را خطای انسانی شامل بی‌احتیاطی گردشگران ، مرتعداران و دامدارانی دانست که در این عرصه‌های طبیعی حضور دارند.

وی از مردم خواست از روشن کردن آتش و انداختن بطری و اشیای فلزی در مراتع خودداری کنند و با مشاهده آتش در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی آن را در اسرع وقت به شماره‌های ۱۱۲ هلال احمر یا ۱۵۰۴ فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با قدردانی از گروه‌های مردمی که در عملیات‌های اطفای حریق عرصه‌های منابع طبیعی از مردم خواست در صورت مشاهده حریق با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل کنند.

حیاتی تصریح کرد: گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟