سید احمد خاتمی: عقیده به توحید عنصری سازنده است و به ما خط و جهت می دهد

به گزارش رکنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی در چهارمین روز از دهه اول محرم در ستاد فرماندهی ناجا در جمع فرماندهان و کارکنان ناجا به موضوع توحید در عقیده سید الشهدا در عاشورا پرداختند و گفتند: عقیده عنصری سازنده است و به ما خط و جهت می دهد.

ایشان در جمع کارکنان ستاد فرماندهی ناجا گفتند: دعوای خاندان عصمت و طهارت با بنی امیه و بنی عباس دعوای عقیدتی بود.

سید الشهدا از آغاز تا شهادت مدام باور بر توحید داشتند و از اول حرکت خود تا روز عاشورا آیات مختلفی با موضوع توحید را تکرار می کردند. یکی از آیاتی که حضرت در چندین موقعیت خواندند آیه «وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» بود. این آیه مصداق و ایمان به باور توحید و معاد است که می گوید ما هیچ چیز از خودمان نداریم و مِلک خدا هستیم.

ایشان در توضیح مامور بانک را مثال زدند که روزانه میلیون ها و میلیاردها پول جابجا می کند و از زیر دستش می گذرد، اما هیچ تعلقی به آن ندارد و پس از کارش با خیال راحت به خانه خود می رود. مال دنیا هم باید برای ما این گونه باشد. هرچه داریم متعلق به خداست و او به ما داده و ممکن است از ما بگیرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیانات خود افزودند: سید الشهدا آیه « إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» را چندین بار خواندند، یکبار بعد از مرگ معاویه که خواستند از حضرت برای یزید بیعت بگیرند و دومین جا وقتی که خبر شهادت مسلم را به ایشان گفتند. سومین جا هم در بین راه مکه به کربلا که وقتی بین خواب و بیداری و یا در حال مکاشفه حادثه کربلا را دیدند، وقتی بیدار شدند، این آیه را مجددا خواندند و بعد حمد و ثنای خداوند را گفتند.

photo_2020-08-24_13-00-48

خدمت ناجا به مردم

چهارمین جایی که سیدالشهدا آیه «وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» را خواندند شهادت خاص و کم نظیر حضرت علی اکبر(ع) بود.

عضو خبرگان رهبری درباره ایمان به توحید افزودند: ممکن است شخصی کتاب توحید نوشته باشد اما به آن اعتقاد و یا باور قلبی نداشته باشد اما یک جوان دهه هفتادی مانند شهید حججی ایمان و باور قبلی به توحید داشته باشد که وقتی قاتلش پشت سرش بود و داشت او را به قتلگاه می برد، سرش بالا بود و آب در دلش تکان نمی خورد.

آیت الله سید احمد خاتمی در پایان یک نمونه از اردوگاه سید الشهدا را، نظام مقدس جمهوری اسلامی خواندند و گفتند: شما کارکنان ناجا دارید به این اردوگاه خدمت می کنید و امنیت آن را به عهده دارید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟