پلمب واحد‌های فروش دام غیر مجاز در یزد

به گزارش رکنا، محمد نعیمی نژاد معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: کشتارگاه قدیم در محله صدرآباد باید مطابق قانون از هر نوع فعالیت در زمینه نگهداری و پرورش دام و طیور پاکسازی شود.

او با اشاره به فعالیت واحد های فروش و ذبح دام غیر مجاز در یزد، افزود: با همکاری خوب بین شهرداری، دامپزشکی و شبکه بهداشت بیش از ۲۰ واحد‌های دامداری غیرمجاز در یزد پلمب شد.

نعیمی نژاد اظهار داشت: از سوئی با تعامل صورت گرفته، شهرداری منطقه یک در صدد تغییر کاربری اراضی و طرح‌های تشویقی برای منطقه موصوف است.

او با بیان اینکه هدف دادستانی یزد تقویت فعالیت‌های اقتصادی در چهارچوب قانون و فعال سازی ظرفیت‌های قانونی برای حمایت هرچه بیشتر از قانون مداران در شهر یزد است، اظهار داشت: با اقدامات دستگاه‌های اجرایی به ویژه مدیریت شهری راه برای متخلفین سد می‌شود.

نعیمی نژاد افزود: برخی فعالیت‌ها از جمله پرورش و نگهداری دام و طیور در مناطق مسکونی شهر ممنوع بوده چرا که علاوه بر آسیب به بدنه شهری، حقوق شهروندان از جمله حق سلامت را تضییع می‌کند.

پلمب واحد‌های صنفی غیر مجاز در یزد

معاون دادستان یزد تصریح کرد: مطابق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مشاغل مزاحم شهری می‌بایست ساماندهی شوند و رسالت قوه قضائیه کمک به انجام اقداماتی جهت خروج زمینه سازان ایجاد مسائل غیر بهداشتی و زیست محیطی از شهرها است.

او اضافه کرد: قوه قضائیه از ایجاد شهرک‌های تخصصی مشاغل مزاحم شهری با سیاست‌های تشویقی برای صاحبان این مشاغل حمایت کامل می‌کند.

نعیمی نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد: تمام ظرفیت‌های قانونی، نظارتی، اجرایی و در نهایت تسهیلگری برای حل این معضل شهری و ساماندهی هرچه سریع‌تر در این زمینه مورد بهره برداری برای ارائه خدماتی موثر به مردم و تقویت آرامش و آسایش شهری قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟