بیش از 6 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مهاباد معدوم شد

به گزارش رکنا، رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مهاباد ظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی شامل سس، آبلیمو، کیک و برخی دیگر از اقلام با دستور مقام قضایی معدوم شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ارزش مواد غذایی فاسد شده بیش از ۶۵۰ میلیون ریال بوده، افزود: کنترل بهداشتی تمامی مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، نظافت عمومی اماکن و کنترل بهداشتی مراکز و اماکن بین راهی در راستای ارتقا سلامت شهروندان صورت می‌گیرد.

معدوم ساز مواد عذایی فاسد در مهاباد

او با اعلام اینکه مواد غیر بهداشتی به دلیل مهلت انقضا و نداشتن شرایط ۹ گانه کشف و ضبط شدند، اذعان کرد: پایش محیط‌های مختلف و نظارت ویژه در این مدت در دستور کار قرار گرفته و با واحد‌هایی که در امر بهداشتی یا خارج از مصوبه ستاد مقابله با کرونای مهاباد عمل کنند، به طور قاطع برخورد می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات نظارت بر بازار به علت وجود بیماری کرونا در حال انجام است، اضافه کرد: بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی به ویژه مراکز تهیه زولبیا و بامیه، نانوایی‌ها، مراکز عرضه مواد لبنی، فروشگاه‌های مواد غذایی و اصناف پرریسک از ماموریت‌های محوری امسال است.

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف بهداشتی با سامانه گویا ۱۹۰ و یا شماره ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط تماس بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟