توقیف موتورسیکلت‌های میلیونی قاچاق در زنجان

به گزارش رکنا، ممیزی مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: پرونده این متخلفان در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زنجان در حال بررسی است.

او گفت: ارزش موتورسیکلت‌های توقیف شده در مجموع ۵ میلیارد ریال است.

ممیزی با توجه به ممنوعیت نگهداری، خرید، فروش و استفاده از موتورسیکلت‌های سنگین افزود: در صورت نادیده گرفتن قوانین و مقررات و دستورالعمل ها، موتورسیکلت به عنوان کالای قاچاق توقیف شده و علاوه بر ضبط کالای قاچاق، متخلفان به مجازات تخلف قاچاق (یک تا سه برابر ارزش موتورسیکلت) محکوم می‌شوند.

وقیف موتورسیکلت‌های قاچاق در زنجان

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان برخی افراد سود جو با عنوان موتورسیکلت‌های سند دار اقدام به فروش این موتور‌ها به قیمت گزاف می‌کنند در حالیکه طبق مصوبه شورای امنیت کشور در سال ۱۳۶۴ تردد موتور‌های ۲۵۰ سی سی به بالا در تمامی معابر ممنوع است.

سرهنگ خانی پور افزود: موتورسیکلت‌های سنگین باید بصورت قانونی وارد کشور شوند و اشخاص بهره بردار موظف به نصب پلاک انتظامی بر روی موتورسیکلت‌های هستند.

او گفت: استفاده از این موتور‌ها صرفا در مسابقات و محل‌های ورزشی در صورتی امکان پذیر است که دارای پلاک انتظامی معتبر باشند، بنابراین استفاده از پلاک‌های ورزشی به هیچ وجه دلیلی بر قاچاق نبودن موتورسیکلت‌های مکشوفه نخواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟