پلمب بنا‌های مسکونی وتجاری غیر مجاز در حال احداث در سنندج

به گزارش رکنا، حشمت اله صیدی شهردار سنندج گفت: در راستای پیشگیری از احداث بنا‌های غیر مجاز در سطح شهر و با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی، بنا‌های تجاری و مسکونی غیر مجاز در حال احداث پلمپ و در صورت فک پلمپ وادامه فعالیت، مالکان این بنا‌ها به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

شهردار سنندج اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری‌ ها در سراسر کشور است که متاسفانه وجود خلاء قانونی باعث شده که شاهد احداث بنا‌هایی در سطح شهر باشیم که به دلیل عدم رعایت قوانین فنی و شهرسازی از استحکام کافی برخوردار نیستند.

صیدی بیان کرد: عدم صدور مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای یکی از دلایل ساخت وساز غیر مجاز بود که در این دوره و با پیگیری‌های لازم؛ شرایط صدور مجوز ساخت برای این زمین‌ها در راستای کاهش ساخت وساز غیرمجاز بویژه در نواحی منفصل شهری فراهم شد.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات این شهرداری در راستای جلوگیری از ساخت وساز غیر مجاز در سطح شهر توقیف ماشین آلات عمرانی در حین احداث بنای غیر مجاز بود که از ابتدای امسال ۱۵ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

پلمب بنا‌های مسکونی وتجاری در سنندج

صیدی عنوان کرد: احداث بنای غیر مجاز در قانون تخلف است و شهرداری در برخورد با احداث بنا‌های غیر مجاز اقدام به تشکیل پرونده و ارجاع آن به کمیسیون ماده صد می‌نماید که متاسفانه تا زمان صدور حکم شهرداری نمی‌توانست از ادامه فعالیت بنا‌های غیر مجاز ممانعت بعمل آورد.

او افزود: با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ادامه احداث بنا‌های غیر مجاز، منبعد تمامی بنا‌های مسکونی و تجاری که بصورت غیر مجاز در حال احداث باشند؛ پلمپ می‌شوند.

شهردار سنندج تاکید کرد: افرادی که بنای آن‌ها پلمپ شدند در صورتی که اقدام به فک پلمپ نموده وفعالیت ساخت وساز را ادامه دهند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۱ بنای مسکونی به دلیل تخلف در نقاط مختلف سطح شهر پلمپ شده است؛ گفت: پرونده این بنا‌های غیر مجاز به کمیسیون ماده صد ارجاع ودر صورت ادامه فعالیت به دلیل ارتکاب جرم ناشی از فک پلمپ نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شهردار سنندج از شهروندان درخواست نمود: به افراد دلال و سود جو اعتماد نکنید، چرا که قطعا این شهرداری با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی با ساخت وساز‌های غیر مجاز برخورد قاطع خواهد نمود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟