کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه در زاهدان

به گزارش رکنا، سرهنگ ابراهیم ملاشاهی بیان داشت: در پی وصول یک فقره پرونده سرقت از انبار لاستیک فروشی در شهر زاهدان به این پلیس و با عنایت به ارزش بالای اموال مسروقه پرونده به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کاراگاهان در ابتدا نسبت به انجام تحقیقات جامع در خصوص کشف اموال مسروقه و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی پرونده اقدام کرده و با استفاده از روش‌های علمی و فنی پلیس موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند.

"سرهنگ ملاشاهی" با بیان پیگیری ویژه کاراگاهان پلیس و شناسایی مخفیگاه متهم، افزود: در نهایت با هماهنگی قضائی سارق مورد نظر که قصد فروش ۲ حلقه لاستیک را در خیایابان آزادی زاهدان داشت، دستگیر کنند.

کشف اموال مسروقه در سیستان و بلوچستان

او با اشاره به ادامه تحقیقات و بازجویی‌هایی پلیسی و اینکه متهم در ابتدا منکر هر گونه سرقتی شده و سپس با مستندات و ادله پلیس به سرقت اعتراف کرد، اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، سارق با ۲ نفر متهم همدستی داشته و اموال مسروقه را به ۴ نفر مالخر می‌فروخته که در نهایت در عملیاتی دیگر با همکار عوامل انتظامی، ۲ نفر سارق به همراه ۴ نفر مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۲ فقره سرقت دیگر مغازه و کشف لاستیک‌ های مسروقه بالغ بر یک میلیارد ریال، بیان داشت: پرونده در این خصوص تشکیل و پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان ارسال، که متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

گفتنی است، در این خصوص تحقیقات پلیس درخصوص سایر جرائم احتمالی متهمان و کشف سرقت‌ها و اموال مسروقه دیگر همچنان تحت بررسی می‌باشد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با بیان اینکه در وقوع سرقت انجام شده در پرونده مشخص شد، سارقان در ساعات پایانی شب و با استفاده از تاریکی هوا با تخریب قفل‌های مغازه اقدام به بازنمودن درب و سپس سرقت وسائل کرده و از محل متواری می‌شدند به کسبه، اصناف و بازاریان توصیه کرد: مغازه و اصناف خود را به تجهیزات ایمنی نظیر کرکره، دوربین مداربسته، دزدگیر و قفل‌های ایمن مجهز نمایند تا از وقوع سرقت پیشگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟