سازش 85 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره در کردستان

به گزارش رکنا، سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: امسال سه هزار و ۱۶۰ پرونده به مشاوران و مددکاران مستقر در کلانتری‌های استان برای هدایت و صلح و سازش ارجاع شده است.

او با بیان اینکه ۸۵ درصد از این پرونده‌ها منجر به سازش شده است ، افزود: تجربیات کارشناسان انتظامی نشان می‌دهد بسیاری از مسائل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در خانواده‌ها ناشی از عدم آگاهی و فقدان مهارت‌های اجتماعی در بین اعضای خانواده است.

سرهنگ حیدریان بیان کرد: با راه اندازی مراکز مشاوره در نیروی انتظامی گام‌های موثری در راستای ارتقای سطح مهارت‌های اجتماعی خانواده‌ها برداشته شد و دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های نیز در این راستا راه‌اندازی شدند.

سازش 85 درصدی پرونده‌های ارجاعی در کردستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: حجم زیادی از پرونده‌های ارجاعی به دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها عمدتا مسائل و اختلافات خانوادگی هستند که مورد بحث و رسیدگی قرار می‌گیرند تا با رفع این مشکلات بدون دخالت قضایی و انتظامی گامی در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

سرهنگ حیدریان افزود: همچنین سامانه ۰۹۶۵۸۰ تلفن گویای مرکز مشاوره گامی دیگر در راستای رویکرد هوشمند سازی فعالیت‌های پلیس است که با راه اندازی این سامانه شهروندان به صورت شبانه روزی می‌توانند از خدمات مشاوره در حوزه‌های روانشناختی و روانشناسی بهره‌مند شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟