کشف چوب قاچاق در شهرستان میامی

به گزارش رکنا، محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی با اشاره به اینکه یک تن چوب تاغ از متخلفان عرصه‌های طبیعی در این شهرستان کشف و ضبط شد،گفت: ماموران حفاظتی شهرستان به منظور حفظ و حراست از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی مشغول گشت و شناسایی متخلفان و متجاوزان به منابع ملی هستند.

او افزود: در راستای گشت ماموران حفاظت منابع طبیعی شهرستان یک دستگاه خودروی نیسان آبی حامل چوب تاغ توقیف گردید.

کشف چوب غیرمجاز در شهرستان میامی

رضایی قاچاق چوب را فاجعه زیست محیطی دانست و تصریح کرد: قاچاق چوب یکی از معضلات منابع طبیعی است که موجب تخریب جنگل‌ها و مراتع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: با توجه به ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و انفال که متعلق به همه نسل هاست، و نظر به نقش بی بدیل منابع طبیعی در زندگی بشر از طبیعت دوستان و مردم انتظار می‌رود اداره منابع طبیعی را در امر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی که مهمترین ابزار تلقی می‌شود، یاری کنند.

او اظهارداشت: طبیعت دوستان، همیاران طبیعت، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و تجاوز در عرصه‌های طبیعی شامل تهیه و حمل چوب تاغ، با شماره ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

رضایی به متخلفان عرصه‌های طبیعی و قاچاقچیان چوب هشدار جدی داد، و افزود: سودجویان و تمام افرادی که برای تهیه زغال با قطع کردن درختان باعث تخریب عرصه‌های ملی و جنگلی می‌شوند برخورد قانونی و جدی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟