کشف بیش از هزار مورد زمین خواری در سال جاری

به گزارش رکنا، سرهنگ "جواد خردمند" در این باره اظهار داشت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری یک هزار و 249 مورد رفع تصرف از زمین های دولتی به ارزش 4 هزار میلیارد و 138 میلیون تومان انجام شد که استان تهران با آزادسازی ۴۵۰ میلیارد تومان رتبه اول را داشت.

 بوشهر، فارس و تهران دارای بیشترین رفع تعرض

وی ادامه داد: با تلاش یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در چهار ماهه ابتدایی سال جاری به دنبال یک هزار و 642 مورد گزارش تعداد یک هزار و 249 مورد رفع تعرض فوری از اراضی دولتی واقع در محدوده شهرهای کل کشور به مساحت تقریبی ۶۳۰ هکتار انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: همچنین در چهار ماهه ابتدای سال جاری برای حدود ۲۱۲ هکتار زمین به ارزش دو میلیارد و 678 میلیون تومان حکم قطعی رفع تصرف صادر  شده است.

بیشترین رفع تعرض در استان بوشهر

سرهنگ خردمند با بیان اینکه در بخش رفع فوری تعرضات، استان های بوشهر، فارس و تهران به ترتیب بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده اند، گفت: استان بوشهر با ۱۵۹ مورد بیشترین تعداد رفع تعرض فوری را به مساحت حدود ۱۸۰ هزار متر مربع نزدیک به ۹۷ میلیارد تومان داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: پس از آن استان های فارس با ۱۰۱ مورد رفع فوری تعرض به مساحت حدود یک میلیون و ۲۸۴ هزار متر مربع به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان رتبه دوم و استان تهران با ۷۱ مورد به مساحت ۲۶۵ هزار متر مربع به ارزش تقریبی ۱۶ هزار میلیارد ریال رتبه سوم در رفع تعرض فوری را به خود اختصاص داده است.

تهران رتبه اول در اجرای احکام

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ خردمند همچنین درباره عملکرد استان ها در اجرای احکام قطعی دادگاه ها اظهار داشت: در بخش اجرای احکام قطعی دادگاه ها در چهار ماهه ابتدایی امسال استان تهران با ۵۰ مورد اجرای حکم بهترین عملکرد را در بین یگان های حفاظت استان های کشور به خود اختصاص داده است؛ یگان حفاظت استان تهران در مجموع ۲۵۵ هزار متر مربع زمین به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیارد تومان را به دولت بازگردانده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به خط تلفن ۱۶۵۶ که آماده دریافت گزارش‌های مربوط به تصرفات زمین‌های دولتی است، گفت: از مردم در سراسر کشور می‌خواهیم هر جا که دست‌اندازی هایی به انفال و زمین های واقع در محدوده شهرها را مشاهده کردند با این خط تلفن تماس بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟