وقوع 113 حادثه مربوط به آسانسور در اهواز طی 4 ماهه امسال

به گزارش رکنا، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۱۳ عملیات امداد و نجات مربوط به آسانسور و محبوسی در ۴ ماه نخست امسال انجام شد و با تلاش آتش نشانان در این عملیات‌ها ۱۳۸ نفر نجات یافتند.

او افزود: در نصب آسانسور باید از تجهیزات استاندارد استفاده شود و مهم‌تر از آن این است که آسانسور نیاز به سرویس و نگهداری دارد.

وقوع 113 حادثه مربوط به آسانسور در اهواز

قنبری اظهار داشت: حتما باید قرارداد‌هایی با شرکت‌های های معتبر عقد شود تا این آسانسور‌ ها در دوره زمانی مشخص مورد بازدید و سرویس قرار بگیرد و استاندارد‌های لازم را داشته باشند، اظهار داشت: زمانی متوجه می‌شوید آسانسور ایمنی ندارد که حادثه رخ بدهد، یعنی زمانی که آسانسور در یک طبقه متوقف شده و احتمال وقوع اتفاقات بدتر وجود دارد، متوجه نبود ایمنی لازم آسانسور‌ها خواهید شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با تأکید بر اینکه شهروندان باید از انجام هر گونه اقدام خودسرانه برای خارج کردن افراد محبوس در آسانسور خودداری کنند، تصریح کرد: شهروندان در هنگام بروز حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تماس بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟