کشف 16 تن مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در اصفهان

به گزارش رکنا، سردار ناصر اصلانی معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دیروز در حاشیه مراسم افتتاحیه اردوگاه کرامت اصفهان اظهار داشت: امروز مواد مخدر یک پدیده اجتماعی و چند است و یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند با آن مبارزه و مقابله کند، پس از دفاع مقدس جنگ خاموش و یا همان اعتیاد آغاز شد، شاهد افزایش تولید مواد مخدر در کل جهان رو به افزایش است، اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که بلای جان تمامی کشور‌ها شده است.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: طبق اعلام مقام معظم رهبری و تأکید ایشان مبنی بر کنترل و ریشه‌کن مواد مخدر با همکاری سازمان بسیج این مجموعه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ حمایت‌های خوبی از جانب سپاه و سازمان بسیج صورت گرفت و در استان‌های دیگر کشور شاهد افتتاح چنین اردوگاه‌های خواهیم بود.

او گفت: این اردوگاه در بحث صیانت فعال خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در حین درمان صیانت بیماران حفظ شود همچنین در بحث اشتغال‌زایی نیز این مرکز فعال خواهد بود.

نرخ شیوع مواد مخدر در رده سنی عمومی در اصفهان

اصلانی افزود: نرخ شیوع مواد مخدر در رده سنی عمومی در استان اصفهان ۲/۴۲ است که تقریباً نصف نرخ شیوع کشور است، در رده سنی دانشجویان در کشور شاهد نرخ ۴/۷ هستیم که این آمار در اصفهان ۴/۲ است و همچنین نرخ شیوع مواد مخدر در بین کارگران و محیط‌های صنعتی در کشور ۲۳ درصد که این آمار در استان اصفهان ۱۶/۷ است، طبق آمار اقدامات ارزنده‌ای در بحث پیشگیری و درمان در استان اصفهان صورت گرفته که جای قدردانی دارد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورافزود: در سه ماه سال نخست در اصفهان حدوداً ۱۶ تن مواد مخدر کشف و ضبط شد که رشد ۵۰ درصدی را نسبت به سه ماه نخست سال گذشته داشته‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟