پلمپ 5 واحد غیرمجاز ذوب ضایعات آلومینیوم در اراک

به گزارش رکنا، ۵ واحد ذوب ضایعات آلومینیومی به دلیل آلودگی محیط زیست و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی وبا توجه به صدور اخطاردر حاشیه شهر اراک پلمپ شدند.

محمود رضا فراهانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک گفت: در پی شکایات مردمی مبنی ایجاد آلودگی ناشی از چندین واحد ذوب ضایعات آلومینیوم، با هماهنگی با مقام قضایی و همکاری شرکت گاز، انشعابات گاز این واحد‌ها به منظور توقف فعالیت آلایندگی قطع و این واحد‌ها پلمب شدند.

آلودگی محیط زیستی در اراک

فراهانی افزود: این واحد‌ها که عموما واحد‌هایی با کاربری غیرصنعتی هستند، با اتباع خارجی بصورت غیر قانونی در ساعات شبانه فعالیت داشته و از تعرفه گاز دامداری و کشاورزی در مصارف صنعتی استفاده می‌کردند و با بی توجهی به اخطار‌های صادره موجب آلودگی محیط زیست می‌شدند.

او اضافه کرد: با بیان اینکه عمده این واحد‌ها بصورت غیرمجاز در حاشیه شهر اراک فعالیت دارند و با ذوب ضایعات آلومینیوم در کوره‌های غیر مجازباعث انتشار گاز‌های سمی و آلودگی هوا می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک بیان کرد: پایش و نظارت بر واحد‌های غیرمجاز ذوب ضایعات بطور جدی ادامه خواهد داشت و در صورت شناسایی پس از صدور اخطاریه‌های زیست محیطی با واحد‌های آلاینده طبق قانون برخورد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟