رایزنی تلفنی ترامپ با بن زاید درباره لیبی

به گزارش رکنا ؛ در ادامه تحرکات کشورهای مختلف درباره درگیری‌ها بین دو طرف اصلی لیبیایی جنگ در این کشور، رئیس‌جمهور آمریکا با ولی‌عهد ابوظبی امارات عربی متحده تلفنی درباره لیبی و دیگر مسائل صحبت کرد.

بنا بر گزارش رویترز، کاخ سفید بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن از تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی امارات عربی متحده درباره لیبی و دیگر مسائل امنیتی منطقه خبر داد.

طبق این بیانیه، رئیس‌جمهور آمریکا و ولی‌عهد ابوظبی درباره مسائلی از قبیل «اهمیت کاهش تنش در لیبی از طریق خروج نیروهای خارجی» حرف زدند.

رویترز ضمن انتشار این خبر در گزارش خود نوشت: «ولی‌عهد ابوظبی عملا رهبر امارات عربی متحده است و این کشور در کنار مصر و روسیه از نیروهای خلیفه حفتر مستقر در شرق لیبی حمایت می‌کنند».

رویترز افزود: «جنگجویان (خلیفه حفتر) در حال جنگیدن با دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی این کشور (لیبی) بوده‌اند. ترکیه هم حمایت خودش از دولت مستقر در طرابلس را تشدید کرده است».

این رسانه در حالی به درگیری‌های لیبی اشاره کرده که صف‌بندی کشورهای مختلف درباره لیبی ادامه دارد: اول کشورهای حامی دولت موسوم به «دولت وفاق ملی» و دوم، حامیان نیروهای موسوم به «ارتش ملی» (به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر).

در ادامه همین روند، اخیرا پارلمان مصر شامگاه روز دوشنبه اجازه اعزام نیرو به لیبی را به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور واگذار کرد.

این تصمیم با واکنش مشاور رئیس‌جمهور ترکیه مواجه شد و او گفت، ترکیه ترسی از این مداخله (مصر در لیبی) ندارد و به اجرای معاهده همکاری نظامی با دولت لیبی ادامه خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 589217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟