مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران:واکسن کرونا تا پایان امسال وارد بازار می شود

به گزارش رکنا ؛

♦کرونا در بدن هر فرد واکنش متفاوت نشان می دهد؛ با ویروسی مواجهه هستیم که جدید است و هنوز مشخصات کامل مسائل مربوط به آن را به طور کامل نمی دانیم.

♦این ویروس در بدن انسان علائمی را ایجاد می کند که هنوز برای پزشکان مشخص نشده است که به چه علت سیستم ایمنی بدنی هر فردی در برخورد با این ویروس شکل های مختلفی را نشان می دهد.

♦وقتی فردی مبتلا می شود در فاز اول واکنش خفیف دارد و بعد از آن واکنش های دیگر نشان می دهد و به مرحله نهایی می رسد.

♦بدترین و شدید ترین شکل بیماری در افرادی مشاهده شده است که مشکل ریوی داشته اند اما چون این ویروس هیچ نشانه ثابتی ندارد نمی توان گفت مرگ و میر فقط برای عده خاصی از افرادی است که بیماری زمینه ای دارند.

♦از اول ایمن بیماری گفته شد که سیستم ایمنی بدن حرف اول را می زند ور مقابله با بیماری وقتی بدن در حال نسان دادن واکنش است هر چقد طوفان ایمنی یا التهابی فرد بیشتر باشد علائم در فرد بیمار شدیدتر است .

♦شدت بیماری در فرد مبتلا قابل پیش بینی نیست؛ این بیمار هیچ ربطی به سن افراد ندارد، زیرا در فردی شدت آن به قدری زیاد است که باعث مرگ وی می شود و در فردی دیگر کاملا ملایم خود را نشان می دهد.

♦هنوز نمی دانیم که چرا سیستم ایمنی بدن در فردی این چنین با ویروس کرونا مقابله می کند و در بدنی دیگر مقابله نمی کند.

♦با خوردن هیچ مواد غذایی نمی توان به از بین بردن این بیماری کمک کنیم، تنها ویتامین برای افرادی که ویتامینD کم دارد حتما باید مصرف کند تا این کمبود از بین برود اما به بدن نمی توان ویتامین اضافه وارد کرد.

♦تغییر جهش ژنتیکی این بیماری در اروپا آغاز شد، در نتیجه باعث شد با دو ویروس متفاوت مواجهه شویم.

♦امکان مبتلا شدن فردی که ویروس کرونا را شکست داده اند وجود دارد، شواهد نشان داده است که آنتی بادی ها بعد از 2 الی 3 ماه از بین می رود .

♦ویروس جهش یافته از نظر سرایت بیشتر از قبلی است، مقدار ویروسی که در بدن فرد مبتلا ایجاد می کند نیز خیلی بیشتر از قبلی است.

♦میزان کشندگی در ویروس جهش یافته بیشتر نشده است؛ اما میزان مریضان بدحال زیاد تر شده است.

♦هنوز محققان به این نتیجه نرسیده اند که علت افزایش مرگ و میر در مبتلایان چیست.

♦راه های انتقال یا قطرات تنفسی است یا از طریق هواست اما هنوز مشخص نیست کدام بیشتر است مشخص نشده،

♦بررسی های انجام شده از این ویروس مشخص شده است که ویروس تا 48 ساعت بر روی لباس زنده باقی می ماند، بر روی سطوح بیرونی ماسک بیش از 7 ساعت می ماند و از بین نمی رود کمترین زمان ماندگاری این ویروس روی کاغذ بوده که تا 4 ساعت زنده می ماند.

♦تولید واکسن کرونا زمان بر است؛ زمان تولید یک واکسن 12 تا 18 ماه است، با تلاش های انجام شده احتمال اینکه واکسن کرونا تا آخر سال جاری وارد بازار شود وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 589156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟