بهترین روش قیمت ‌گذاری خودرو چیست؟

به گزارش رکنا ؛ محمود صرافین کارشناس صنعت خودرو با بیان این مطلب اظهار کرد: شورای رقابت براساس فرمول‌های غیر علمی قیمت‌گذاری می‌کند و درهمه جای دنیا نرخ خودرو براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: معتقدم شورای رقابت تاکنون نتوانسته است در رسالت خویش که همانا تعیین یک نرخ متعادل و منصفانه باشد حرکت کند

صرافین در خصوص نوع صحیح قیمت‌ گذاری در خودرو ابراز کرد: اصولا روش قیمت‌گذاری باید بر اساس یک سری اصول و استانداردهای جهانی باشد؛ به نحوی که شورا بگوید میزان حقوق و دستمزدها یک درصد مشخصی از نرخ یک خودرو را داشته باشد، هزینه مواد اولیه یک خودرو درصدی مشخص و دیگر مولفه‌های موثر در تعیین نرخ یک خودرو از جمله نرخ ارز، تورم و ………بر همین اساس و توسط این شورا تعیین شود در صورتی که درحال‌حاضر این اتفاق نمی‌افتد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: به نظر بهترین نوع قیمت‌گذاری نوع آزاد آن است که خود بازار برای آن تصمیم بگیرد؛ تنها در این صورت است که یک «رقابت واقعی» به وجود می‌آید.

صرافین خاطر نشان کرد: درصورت عدم آزاد‌سازی نرخ خودرو از سوی دولت، باید قیمت‌گذاری مناسب و منطقی برای خودرو که هم درآن منافع مصرف‌کننده و هم منافع تولید‌کننده رعایت شده باشد، صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 588520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟