دام فیشر‌ها برای خریداران اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش رکنا، سرهنگ دوم اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با اظهار اینکه خریداران اینترنتی کتب درسی دانش آموزان نباید از دام فیشر‌ها غافل شوند؛ گفت: کلاهبرداران سایبری از هر فرصتی برای پیاده سازی نقشه‌های شوم خود استفاده می‌کنند و انجام خرید‌های اینترنتی زمینه را برای آ‌ن‌ها فراهم می‌نماید، تا ضمن استفاده از این فرصت با راه‌اندازی سایت‌های جعلی، اطلاعات محرمانه و بانکی کاربران را به سرقت برده و از این طریق اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب کاربران می‌کنند.

سرهنگ نصرتی با اشاره به شروع خرید کتب درسی دانش‌آموزان به صورت اینترنتی گفت: والدین در هنگام انجام خرید کتب درسی، حتما آدرس سایت را به صورت دستی وارد کنند و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکرده و تنها از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com اقدام به خرید کتب خود نمایند.

طراحی سایت های جعلی برای فیشینگ در آذربایجان غربی

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی بیان کرد: مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی و انتشار لینک آن در شبکه‌های اجتماعی، سعی در ترغیب کاربران برای کلیک بر روی آن و ورود در آن را دارند، که در صورت عدم داشتن آگاهی کافی از سوی کاربران می‌تواند دردسر‌هایی برای کاربران به وجود آورد.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه دانش‌آموزان و اولیاء گرامی باید مراقب کلاهبرداران خرید‌های اینترنتی کتب درسی باشند؛ گفت: برخی از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در سایت‌های جعلی اقدام به خرید کتب می‌نمایند و در آخر متوجه می‌شوند که سایت مورد نظر صحت نداشته و اطلاعات هویتی آن‌ها به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی اضافه کرد: دانش‌آموزان و اولیای گرامی جهت ثبت سفارش فردی کتب درسی از سامانه‌های معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند و توجه داشته باشند که کتب خریداری شده، از طریق مدرسه تحویل داده خواهد شد، لذا اگر پیامکی مبنی بر تحویل کتب درسی از منابع ناشناس دریافت کردید ترتیب اثر ندهید.

این مقام مسئول تاکید کردند: شهروندان صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها جداً خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم آورد.

هموطنان همواره هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس فتا را مدنظر قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟