کرونا فعالیت های فضایی را بهم ریخت

ناسا در بیانیه جدیدی اعلام کرد که پرتاب تلسکوپ فضایی "جیمز وب" دوباره به تعویق افتاده و به ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

به گزارش رکنا، پرتاب جیمز وب پیش از این نیز بارها به تعویق افتاده است. اگرچه پیشتر گفته شده بود که پرتاب این تلسکوپ فضایی در ماه مارس سال آینده انجام می‌شود اما ناسا ماه گذشته اعلام کرد که به خاطر شیوع کووید- ۱۹ و مثبت بودن آزمایش برخی از کارمندان این پروژه، فعالیت‌های مربوط به پرتاب جیمز وب کاهش یافته است؛ در نتیجه پرتاب در ماه مارس انجام نمی‌شود.

اکنون مقامات ناسا اعلام کرده‌اند که پرتاب جیمز وب به خاطر شیوع کروناویروس و برخی از مشکلات فنی، دوباره به تعویق افتاده و از مارس سال ۲۰۲۱، به ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

"توماس زوربوچن" (Thomas Zurbuchen)، مدیر بخش ماموریت‌های علمی ناسا در بیانیه‌ای گفت: جیمز وب، یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های فضایی است و ما تلاش کرده‌ایم تا پیشرفت آن را در شرایط گسترش کووید- ۱۹ حفظ کنیم. گروه ما تلاش خود را خواهد کرد تا راه حل‌هایی برای برطرف کردن مشکلات فنی نیز ارائه دهد و امکان پرتاب این تلسکوپ را برای سال آینده فراهم کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟