بیش از 152 میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان کشف شد

به گزارش رکنا، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت: در خرداد ماه امسال ۳۴۸ پرونده قاچاق کالا به ارزش۱۵۲میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال در استان تشکیل شده که در همین رابطه ۸ باند متلاشی و ۳۴۰نفر دستگیر شده است.

احمد مجدیان با اشاره به میزان کشفیات قاچاق کالا در استان لرستان اظهار داشت: خردادماه امسال بیش‌ترین کالای قاچاق کشف شده در این استان مربوط به قاچاق ۲۱ هزار ۷ دستگاه لوازم خانگی در قالب ۶۵ پرونده به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

او افزود: ۹۳۸ دستگاه لوازم یدکی خودرو به ارزش ریالی ۷ میلیارد ریال، ۱۵۱ طاقه پارچه در قالب ۴ پرونده به ارزش ۳ میلیارد ریال، ۳ هزارو ۹۶۰ کیلو گرم بادام زمینی، ۱۵۰ کیلو گرم گیاهان دارویی خرداد ماه امسال در استان لرستان کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان با بیان اینکه میزان مواد غذایی کشف شده در خرداد ماه ماه امسال ۳ هزار و ۵۶۰ بسته به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال بوده است، عنوان کرد: ۱۲ هزارو ۱۰۰ کیلوگرم برنج به ارزش ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال، ۴۰۰ کیلو گرم چای به ارزش ریالی ۴۸۰ میلیون ریال، از دیگر کشفیات کالا‌های قاچاق خرداد ماه در استان لرستان بوده است.

او بیان کرد: ۴ هزار و ۴۶۵ قلم دارو به ارزش در قالب ۶ پرونده به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال، هزار و ۸۲۲ عدد اسباب بازی به ارزش ریالی ۱۵۰ میلیون ریال و همچنین هزار و ۶۲۷ ثوب البسه به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در خردماه امسال کشف شده است.

مجدیان گفت: ۴۲۱ هزار و ۹۸۰ نخ سیگار به ارزش یک میلیارد ریال، ۵۰۰ کیلو گرم کود شیمیایی به ارزش یازده میلیون ریال، ۹۱۰ عددکیف به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، ۵ هزار و ۲۴۷ قلم لوازم آرایشی بهداشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال از دیگر کشفیات کالای قاچاق خرداد ماه امسال در استان لرستان بوده است.

دستگیری 348 قاچاقچی در لرستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان در رابطه با کشفیات قاچاق کالا‌های ممنوع در این استان نیز خاطرنشان کرد: در خرداد ماه امسال ۷ هزار و ۵۲ لیتر مشروبات الکی دست‌ساز به ارزش ۳ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال، ۷۶ بطری مشروبات خارجی به ارزش ۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، رسیور ماهواره ۴۰ عدد به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال، دیش ماهوره ۱۱۰ عدد به ارزش ۶۶ میلیون ریال، LNB ۲۲۷ عدد به ارزش ۹۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و همچنین آثار سمعی بصری مبتذل و مستهجن ۲ هزار و ۱۲۱ عدد به ۵۳ میلیون و ۲۵ هزار ریال ریال، کشف شده است.

مجدیان با اشاره به قاچاق دام در یک ماهه گذشته امسال اظهار داشت: ۲۳۷ رأس گوسفند در استان لرستان کشف شده است.

او در رابطه با تعداد پرونده‌های قاچاق کالا تشکیل شده درخرداد ماه امسال افزود: امسال ۳۴۸ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تشکیل شده که در همین رابطه ۸ باند متلاشی و ۳۴۰ نفرمرد دستگیر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟