پلمب 327 واحد صنفی متخلف در زنجان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، سلامت عموم مردم را تهدید می‌کند و سرپیچی از آن، تخلف بهداشتی محسوب می‌شود که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۷ واحد صنفی متخلف بهداشتی در این استان پلمب شده است.

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام محسن کرمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی یا عرضه مواد غذایی توسط متصدیان فروشگاه‌ها بدون استفاده از ماسک و دستکش از موارد تخلفات بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رعایت اصول بهداشتی در صنوف از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۳ هزار و ۵۶۰ بازرسی با مشارکت پلیس اماکن و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در استان انجام شده که در این راستا به ۳۹۵ واحد، اخطاریه و پنج هزار و ۶۹۷ واحد نیز تذکرات جدی داده شده است.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: با اصناف و واحدهای خدمات‌ده که پروتکل‌های بهداشتی را در مجموعه خود رعایت نکنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت که پلمب کارگزاری مفید به همین دلیل بود.

وی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط فعلی استان را ضروری خواند و اظهار داشت: بنابراین از شهروندان تقاضا می‌شود نهایت همکاری و همراهی با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان را داشته باشند.

پلمب واحدهای متخلف در زنجان

حجت‌الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها به صورت مشترک با همراهی تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان همچنین از صدور دستور به رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان مبنی بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عمومی تا اطلاع ثانوی در آرامستان‌ها خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس و لزوم تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تشکیل اجتماعات جهت قطع زنجیره انتقال و حفظ سلامت عمومی شهروندان، برگزاری هرگونه مراسم عمومی در آرامستان‌ها و برگزاری اجتماع جهت تشییع، تدفین و ترحیم تا اطلاع ثانوی در بهشت زهرا(س) ممنوع است.

حجت‌الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان، برگزاری اجتماعات و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی، زمینه انتقال ویروس را فراهم می‌کند.

دادستان زنجان افزود: برای حفظ سلامتی عموم شهروندان، برگزاری مراسم ترحیم، تشییع و تدفین اموات در آرامستان‌ها فقط برای جمع محدودی از خانواده و بستگان درجه یک، امکانپذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم و مجالس ترحیم در مساجد نیز ممنوع است.

حجت‌الاسلام کرمی ضمن اعلام هشدار نسبت به افزایش مجدد آمار مبتلایان و متوفیان کرونایی در استان، یادآور شد: آرامستان‌های شهر به دلیل ایجاد ازدحام و احتمال رعایت نشدن فاصله اجتماعی از مناطق مستعد شیوع بیماری کرونا بوده و بنابراین ضروری است شهروندان تا اطلاع ثانوی از حضور در این اماکن خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟