فعالیت 320 نیروی منابع طبیعی برای پیشگیری از آتش‌سوزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش رکنا، هادی قاسمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به آمادگی این اداره‌کل برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌ها و مراتع استان با توجه به افزایش دما طی هفته‌های آینده، گفت: در این راستا، ۳۲۰ نیروی حفاظتی در قالب ۳۵ اکیپ برای پیشگیری از حادثه فعالیت دارند.

قاسمی افزود: همراهی و مشارکت مردم از مهمترین عوامل مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان است و مردم می‌توانند با رعایت موارد ایمنی از این امر جلوگیری کنند.

همراهی مردم آذربایجان غربی برای اتفاء حریق

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۵۰۴ برای اطلاع رسانی از سوی مردم برای مقابله با هرگونه مشکل در منابع طبیعی آذربایجان غربی، بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدامی توسط برخی افراد در این خصوص، با این شماره تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.

این مسئول گفت: حفاظت از عرصه‌های ملی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در این راستا پیشگیری از بروز آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی با ایجاد یگان حفاظت در سال‌های گذشته محقق شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی افزود: طی سال گذشته آتش‌سوزی‌های زیادی در مراتع به ویژه شهرستان‌های ارومیه، سردشت و نقده اتفاق افتاد که با مدیریت مناسب مهار شد، ولی با همراهی مردم امکان پیشگیری از این امر وجود داشت.

قاسمی ادامه داد: در سال‌های گذشته و با ورود برخی اقلام و تجهیزات اطفای حریق گام‌های خوبی برای مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی برداشته شده است که امیدواریم همچنان شاهد تجهیز کامل سخت افزاری و نرم افزاری این بخش در سال‌های آتی باشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟