انجام بیش از 7 هزار ماموریت اورژانسی در خراسان شمالی

به گزارش رکنا، تقی دولت آبادی رئیس اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در سه ماه ابتدای امسال ۷ هزار و ۱۸ ماموریت اورژانسی در سطح خراسان شمالی انجام شده که هزار و ۲۲۱ ماموریت آن حوادث تصادفی و پنج هزار و ۷۹۷ ماموریت نیز حوادث غیر تصادفی بود.

دولت آبادی با اشاره به ماموریت‌های غیرتصادفی، گفت: این ماموریت‌ها شامل بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی، تنفسی، مسمومیت‌ها، زنان و زایمان و... و حوادث مانند سقوط، غرق شدگی، نزاع و... می‌شوند که در سه ماه ابتدای سال ۳ هزار و ۵۷۰ ماموریت شهری و ۲ هزار و ۲۲۷ ماموریت جاده‌ای انجام شد که ۳ هزار و ۳۳ اعزام به بیمارستان داشتیم، ۲۲۹ نفر در محل درمان شدند و ۱۴۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص ماموریت‌های تصادفی نیز بیان کرد: این ماموریت‌ها شامل حوادث ترافیکی در سطح استان می‌شود و در سه ماه ابتدای سال ۷۱۳ ماموریت شهری و ۵۰۸ ماموریت جاده‌ای بوده که جمعا هزار و ۳۱۶ اعزام به بیمارستان داشتیم، ۳ نفر در محل درمان شدند و ۱۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

او در خصوص میانگین کل زمان رسیدن بر بالین بیمار گفت: حدود ۸ دقیقه زمان صرف می‌شود تا نیرو‌های اورژانس در ماموریت‌های شهری بر بالین بیمار برسند که این زمان در ماموریت‌های جاده‌ای حدود ۱۹ دقیقه است.

50 درصد از تماس‌های اورژانس مزاحمت تلفنی است

دولت آبادی ادامه داد: هزار و ۸۴۸ ماموریت شهری با میانگین کمتر از ۸ دقیقه و هزار و ۱۶ ماموریت جاده‌ای با میانگین کمتر از ۱۴ دقیقه به محل حادثه رسیده است.

رئیس اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۳۰۸ تماس با مراکز اورژانس گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۹۶۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد و ۳ هزار و ۳۷۳ تماس مشاوره‌ای و ۲ هزار و ۹۶۶ تماس نیز مزاحم تلفنی بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟