دستگیری شکارچیان متخلف در استان زنجان

به گزراش رکنا، دستگیری شکارچیان مرشدی سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در یک مورد محیط بانان در شهرستان خرمدره موفق به دستگیری سه صیاد کبک در حین تخلف شدند که این صیادان متخلف در قالب دو گروه (یک و دو نفره) در حال زنده گیری کبک بودند.

او افزود: ۱۱ رشته تور و تله ویژه زنده گیری پرنده، ۲ عدد قفس چوبی، یک دستگاه هدلایت به همراه ۳ قطعه کبک زنده از این صیادان کشف شد.

سرپرست روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه صیادان متخلف دستگیر شده، در منطقه شکار ممنوع خراسانلو اقدام به زنده گیری کبک از طریق گستراندن تور و تله کرده بودند ادامه داد: در مجموع مبلغ ۹ میلیون ریال از متخلفین به عنوان جریمه ضرر و زیان به محیط زیست و طبیعت اخذ و از جنبه عمومی جرم نیز به مراجع قضایی معرفی شدند

تخلفات 32 میلیون ریال برای هر شکارچی متخلف

مرشدی اظهار کرد: حداقل جریمه مصوب در خصوص اینگونه تخلفات ۳۲ میلیون ریال برای هر شکارچی در نظر گرفته شده است.

او گفت: با توجه به تخمگذاری پرندگان، در این فصل شکار و صید آن‌ها با هر وسیله و طریق ممکن، ممنوع بوده و جرم تلقی شده و با متخلفین نیز با شدت و قاطعیت بیشتری برخورد می‌شود.

مرشدی همچنین ادامه داد:در موردی دیگر یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر موفق به دستگیری دو شکارچی غیر مجاز با یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول قاچاق و تعداد ۴۳ تیرفشنگ ساچمه زنی و ۱۳ تیر فشنگ چارپاره در ارتفاعات روستای علی بلاغی ابهر شدند.

او افزود: برای متخلفین پرونده تخلف تشکیل و به مرجع قضایی شهرستان ارجاع خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟