رسیدگی به 92 درصد پرونده‌های قضایی در تایباد

به گزارش رکنا، حسن رضایی منفرد رئیس دادگستری تایباد در جلسه شورای اداری این شهرستان، گفت: جرایمی همچون مواد مخدر، دعاوی خانوادگی، نزاع‌های دسته جمعی، سرقت و تصادفات در یک سال گذشته در صدر جرایم قضایی در تایباد قرار گرفته اند.

او در خصوص پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در تایباد افزود: علیرغم روال عادی که پرونده‌های ورودی با روند افزایشی روبروست؛ کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های ورودی را در سال گذشته داشته ایم.

رئیس دادگستری شهرستان تایباد ادامه داد: با راه اندازی سامانه سجام، مردم می‌توانند هرگونه جرایم و تخلفات را در این سامانه اعلام کنند تا به جرایم اعلام شده به صورت گمنام رسیدگی شود.

رضایی منفرد با ذکر اینکه کمبود اشتغال می‌تواند پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا را افزایش دهد؛ بیان کرد: تبلیغ‌های دینی توسط روحانیون، زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی و آشنایی کودکان و نوجوانان با جرایم توسط آموزش و پرورش می‌تواند نقش به سزایی در کاهش تخلفات داشته باشد.

او در آخر تصریح کرد: اگر جمعیت مساجد بیشتر شود؛ میزان پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها کمتر می‌شود و اگر جمعیت مساجد کمتر شود میزان پرونده‌های ورودی بیشتر می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟