معرفی شیاوپنگ P7 سدان الکتریکی؛ خودروساز نوپای چینی

به گزارش رکنا، شیاوپنگ شش سال پیش با حمایت مالی علی‌بابا، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی چین، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت پیش از این یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام G3 به بازار عرضه کرده و P7 دومین محصولش است.

معرفی شیاوپنگ P7 سدان الکتریکی

شاسی P7 با همکاری پورشه طراحی شده و بخش‌های دیگری از خودرو هم توسط کارخانه ایتالیایی برمبو و بوش آلمان تامین می‌شود. شرکت دیگری که با شیاوپنگ در ساخت ماشین همکاری می‌کند، ان‌ویدیا، تولیدکننده آمریکایی کامپیوتر است.

معرفی شیاوپنگ P7 سدان الکتریکی

اولین خودرویی است که از کامپیوترهای ان‌ویدیا برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند. کامپیوتری که برای مدیریت سیستم خودران ماشین ساخته شده می‌تواند سی‌هزار میلیارد عملیات را در ثانیه پردازش کند و از رقیبان جدی سیستم خودران تسلا است.

ایلان ماسک، مدیر تسلا قبلا پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۲۰۲۰ هیچ‌ شرکتی قادر نخواهد بود سیستم خودرانی هم‌تراز با تسلا بسازد.

معرفی شیاوپنگ P7 سدان الکتریکی

تسلا و شیاوپنگ تنها در بازار خودرو روبروی یکدیگر نیستند. تسلا یکی از کارمندان سابق خود را متهم کرده که اسرار سیستم خودران شرکت را دزدیده و با خود به شرکت چینی برده است.

معرفی شیاوپنگ P7 سدان الکتریکی

شیاوپنگ این ادعا را رد کرده و می‌گوید پس از ماه‌ها همکاری کامل و داوطلبانه در روند تحقیقات، تسلا نتوانسته سندی ارائه کند که نشان دهد شیاوپنگ به این اطلاعات دسترسی داشته و از آن استفاده کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟