بازداشت 2 نفر به خاطرآتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، از تشکیل ۳ پرونده و بازداشت ۲ نفر در رابطه با آتش سوزی جنگل‌های این استان خبرداد.

ملک حسینی افزود: در صورتی که کسی عمدا اقدام به آتش زدن جنگل‌ها کند، مجازات کیفری و جبران خسارت خواهد داشت.

او اظهارکرد: ۳ پرونده در چند شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آتش سوزی جنگل‌های استان تشکیل شده، ۲نفر که اقدام به آتش زدن آن‌ها محرز است، در یاسوج بازداشت هستند، اما عمدی یا سهوی بودن کارشان باید مشخص شود.

با عاملان آتش سوزی برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با بیان اینکه بحث امنیتی در زمینه آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح نیست، خاطرنشان کرد: آتش سوزی‌ها هنوز در رابطه با عمدی بودن آتش سوزی‌ها منتهی به شناسایی شخصی نشده است.

ملک حسینی تصریح کرد: در صورتی که محرز شود عمدی در آتش سوزی جنگل‌های استان بوده طبق قانون با عاملان آتش سوزی برخورد خواهد شد.

او با اشاره به اینکه آتش سوزی جنگل‌ها تنها مربوط به امسال نیست و سال‌های قبل نیز اتش سوزی داشته ایم، ادامه داد: مدیران و متولیان قبلی باید امکانات و تجهیزات لازم برای اطفاء حریق را فراهم می‌کردند و در آتش سوزی‌های اخیر مدیران برای مهار آتش از تمام توان استان استفاده کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج عنوان کرد: همچنین بر بازار استان نظارت داریم که افزایش قیمت‌ها بی رویه و خارج از چارچوب نباشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟