کشف 22 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی

به گزارش رکنا، سردار شجاع فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس خراسان جنوبی در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ در ۳ ماه ابتدایی سال جاری، ۲۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

او افزود: کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۱ درصدرشد داشته است و این نشان دهنده تلاش‌های هدفمند پلیس در برخورد با سرباند‌های قاچاق مواد مخدر و خرده فروشان مواد افیونی بوده است.

سردار شجاع ادامه داد: در سال ۹۸ نیز ۵۰ تن انواع مواد مخدر کشف و ۵ هزار و ۶۴۲ نفر دستگیر شدند که در این رابطه ۷۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و یک هزار و ۲۹۱ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین توقیف شد.

سردار شجاع با اشاره به سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: این روز فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویران گر مواد مخدر و ارائه راهکار‌های کارساز در پیکار بی امان و همه جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است.

104شهید گرانقدر در راه مبارزه با مواد مخدر با قاطعیت در برابر سوداگران مرگ ایستادگی کرده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با بهره گیری از تمام ظرفیت و امکانات موجود، گام‌های موثری در فرایند مبارزه با مواد مخدر برداشته است و با تقدیم ۱۰۴ شهید گرانقدر در راه مبارزه با مواد مخدر با قاطعیت در برابر سوداگران مرگ ایستادگی کرده است.

او با بیان این که از ابتدای سال جاری تا کنون؛ ۳۰ باند حمل و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است، افزود: در این رابطه ۴۶۳ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین توقیف و یک هزار و ۶۲۷ نفر نیز دستگیر شدند.

سردار شجاع توزیع مواد مخدر و تلاش برای سهولت دسترسی جوانان به این ماده در سطح جامعه را یکی از توطئه‌های بزرگ دشمنان در عصر حاضر بر شمرد و تاکید کرد: فرهنگسازی مناسب در پیشگیری از مبتلا شدن افراد جامعه و سقوط آنان در دام اعتیاد، بسیار موثر و مفید است.

او افزود: آگاهسازی اقشار مختلف جامعه یکی از اولویت‌های کاری پلیس است که با توجه به شیوع و گستردگی ویروس منحوس کرونا در سطح جامعه، رویکرد کارشناسان نیروی انتظامی استان بهره گیری از ظرفیت‌های علمی مبتنی بر آموزش در فضای سایبری است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مواد مخدر یکی از معضلات مهم اجتماعی است که توسط باند‌های بزرگ مواد مخدر و مافیای جهانی با هدف آلوده کردن جوانان و سست کردن بنیان خانواده‌ها در جوامع بشری هدایت می‌شود.

سردار شجاع گفت: مافیای مواد مخدر به سمت قاچاق مواد مخدر روانگردان و صنعتی تغییر رویه داده است به طوری که کشفیات مواد مخدر صنعتی در ۳ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته است و تنها با هوشیاری خانواده‌ها و کنترل فرزندان می‌توان جلوی توسعه مصرف این گونه از مواد مخدر ایستادگی کرد.

او گفت: در کنار اقدامات پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ، بحث فرهنگ سازی و آموزش همگانی همواره بایستی در دستور کار همه ادارات و نهاد‌های دولتی به ویژه ادارات متولی فرهنگ و آموزش جامعه، همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، دانشگاه‌ها، اداره تبلیغات اسلامی و... قرار گیرد و همه دستگاه‌ها در بستر یک عزم همگانی، در راستای مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تلاش در مسیر تأمین آرامش فردی و اجتماعی مردم را توفیقی ارزشمند و الهی برای کارکنان پلیس خراسان جنوبی دانست و افزود: پلیس همواره با تمام توان و در چارچوب قانون، برخورد با مجرمان و اخلالگران نظم و امنیت عمومی را در دستور کار خود قرار داده است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟