کشف 110 میلیارد کالای قاچاق در زنجان

به گزارش رکنا، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به مبارزه قاطع و جدی پلیس با قاچاق کالا و ارز گفت: پلیس استان زنجان همواره در کنار سایر مأموریت‌های مثبت و مؤثر خود، اهتمام جدی به مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور دارد.

او ادامه داد: بی تردید قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد کردن خسارت جبران ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامد‌های منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت و ضروریست در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی مسئولان مربوطه احساس مسئولیت ویژه داشته و همواره به وظایف و مأموریت‌های سازمانی به نحو شایسته عمل کنند.

سردار جهانبخش با اشاره به کشف ۱۱۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سه ماهه نخست امسال گفت: در این زمینه ۲۲۳ نفر قاچاقچی دستگیر و ۹۵ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

پلیس به شدت با سارقان و معتادان زنجان برخورد میکند

فرمانده انتظامی استان زنجان از اجرای طرح ویژه ناجا در فصل تابستان خبر داد و افزود: متکدیان شهر زنجان سارقان و یا معتادانی هستند که به این کار روی آورده‌اند و پلیس به شدت با این افراد برخورد می‌کند.

او با اشاره به مبارزه جدی پلیس با پدیده شوم مواد مخدر، اظهار داشت: امسال علی‌رغم اینکه در ماه‌های نخستین سال به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکل جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان مواجه بوده‌ایم، اما اقدامات خوبی در این راستا و در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید براینکه یکی از ابزار‌های اصلی برای پیشگیری از جرایم خرد از جمله سرقت‌ها، جمع‌آوری معتادان بوده است، تصریح کرد: این طرح مدتی به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار وقفه شده بود، اما به لطف خدا مجددا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است.

او با تاکید بر اینکه با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی مقامات قضایی استان از جمله دادستانی، دستگاه‌های مربوطه استان مجاب به همکاری در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر شدند، اضافه کرد: این طرح در ماه گذشته در استان آغاز شده و بر این اساس آمار جمع‌آوری معتادان هم رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشته است.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه در حوزه کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی داریم، ادامه داد: در این راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برنامه‌های خوبی اجرایی خواهد کرد.

او به اجرای طرح‌های نیروی انتظامی در فصل تابستان اشاره و ابراز کرد: تامین امنیت مردم در این فصل به ویژه در تفرج‌گاه‌ها از جمله اهداف ما محسوب می‌شود و پلیس با هرکسی که بخواهد امنیت مسافران را به خطر بندازد به شدت مقابله می‌کند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه خط قرمز ما ظهور و بروز جلوه‌های اعتیاد در سطح معابر عمومی و تفرجگاه‌ها است، ادامه داد: هدف ما این است که در سطح شهر یک فرد معتاد هم مشاهده نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟