کلاهبرداری تلگرامی از دانش آموزان اصفهانی

به گزارش رکنا، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: با توجه به قرار داشتن در ایام پایانی سال تحصیلی و زمان امتحانات دانش آموزان در مقاطع مختلف متأسفانه کلاهبرداران با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به انتشار و تبلیغ جعلی فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: در این نوع کلاهبرداری، فرد کلاهبردار پس از ارتباط با مشتریان خود که اکثراً دانش آموز هستند، پس از جلب اعتماد آن‌ها با استفاده از تبلیغات گسترده و بهانه‌های مختلف مبالغی را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

شیوه کلاهبرداران اینترنتی در اصفهان

این مقام انتظامی افزود: پس از واریز وجه توسط افرادی که اقدام به خرید می‌کنند، مشاهده می‌شود شخص کلاهبردار هیچ سوالی برای آن‌ها ارسال نمی‌کند و دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان بخصوص دانش آموزان توصیه کرد: چنین ادعا‌ها و آگهی‌هایی مبنی بر فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی جعلی بوده و دانش آموزان نباید به این آگهی‌های کذب و دروغین کلاهبرداران اعتنا کنند، همچنین خانواده‌ها هم مراقب فرزندان خود باشند و با ایجاد محیطی آرام شرایط را برای مطالعه آن‌ها فراهم کنند و فرزندان خود را نسبت به چنین تبلیغات دروغین در فضای مجازی آگاه کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان ضمن هشدار به کلاهبرداران گفت: خرید و فروش سوالات امتحانی از موارد مجرمانه بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی برابر قانون برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟