شهردار تهران تذکر گرفت

به گزارش رکنا ، محمدجواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در نطقی پیش از دستور گفت: پیش از این تذکری درخصوص نحوه واگذاری پادگان ۰۶ در صحن علنی شورای شهر تهران ارایه کرده بودم.

وی افزود: ابتدا از همه دست اندرکاران تشکر می کنم اما فارغ از اینکه اعتبار موسوم به قانون فروش و انتقال پادگان ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها که با عنوان لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۷۷ تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موضوع ماده ۱۳۹ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی ،و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383 ، بدلیل سپری شدن دوران اعتبار برنامه پنج ساله سوم و چهارم توسعه و عدم تکرار مندرجات ماده 177 برنامه سوم و تبصره الحاقی بر آن در برنامه های پنج ساله پنجم و ششم از بین رفته است.

وی گفت: استناد کنندگان به این قانون ابتدا باید اعتبار آن را اثبات کنند بررسی ها نشان می دهد نتایج حاصله از مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و تفاهم نامه های مربوط به این موضوع میان شهرداری و ارتش جمهوری اسلامی ایران، با «گزینه های مطلوب و ممکن» که می توانست در دستور کار قرار گیرد و تضمین کننده حداکثری حقوق شهر و شهروندان و مدیریت شهری از یک سو و منافع ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر سو باشد، فاصله جدی وجود دارد.

حق شناس تصریح کرد: در مدت زمانی که پرونده واگذاری پادگان آموزشی 06 در دوره تصدی شهردار مطرح و در جریان بود، هیچ اطلاع رسانی یا استعلامی در خصوص روند مذاکرات و شرایط توافق توسط شهرداری و چگونگی پیگیری موضوع در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، به شورای اسلامی شهر تهران نرسیده و همه اقدامات راسا توسط شهرداری دنبال شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟