پلاسمادرمانی برای درمان کرونا تکذیب شد

به گزارش رکنا ، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: در مرحله آزمایش پلاسما درمانی هستیم و این روش درمان هم هزینه بالایی دارد اما تمام 12 مورد مبتلا به کرونا که برای آنها پلاسما درمانی انجام شده از مردم عادی هستند و حتی یک مسئول و یک مدیر در حد کارشناس هم بین این افراد نیست.

محمد مخبر درباره اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درباره مشکل آبرسانی به غیزانیه اظهار داشت: گروهی در ستاد مشغول به فعالیت است که این تیم در مواقع و در زمان وقوع بحران برای انجام اقدامات زودبازده بسیج می‌شوند. در وقوع بحران غیزانیه هم بلافاصله 5 تانکر 18 هزار لیتری به منطقه اعزام شد که به این تعداد 5 تانکر دیگر اضافه و 3 بار عملیات آبرسانی انجام شد.

حل مشکل آبرسانی به غیزانیه

وی با تاکید بر اینکه موضوع اصلی این است که این مشکل به طور اساسی برطرف شود، ادامه داد: طبق دستور دولت مشکل آبرسانی به غیزانیه و کمبود آب در این منطقه باید تا پایان سال 1400 برطرف شود اما ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هم در این حوزه اقداماتی را انجام داده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: چند روز گذشته 111 طرح آبرسانی با سرمایه ستاد به افتتاح رسید که اگر وارد این حوزه نمی‌شدیم هر یک از این مناطق می‌توانستند به غیزانیه تبدیل شوند و بسیج امکانات جلوی وقوع آن را گرفتیم.

مخبر گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ستاد آنقدر امکانات ندارد که بتواند تمام معضلات را برطرف سازد.

وی همچنین با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: کرونا عزتی بود که به نظام جمهوری اسلامی داده شد. دیدیم آن‌های که مدعی تمدن، قدرت مدیریت، مردم‌داری و رعایت و حفظ حقوق بشری بودند، چه رفتاری با مردم خود داشتند و ماسک و اکسیژن را از سالمندان خود دریغ کردند. اما در جمهوری اسلامی تمام اقدامات برای کنترل شیوع کرونا با همکاری مردم انجام شد و با وحدت میان مردم و سازمان‌ها تمام امکانات برای مهار کرونا بسیج به کار گرفته شد.

صادرات ماسک تولیدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درباره صادرات ماسک تولیدی این ستاد گفت: صادرات ماسک تولید شده را از طریق وزارت بهداشت انجام خواهیم داد. هر انچه که در حوزه اقلام ضدکرونا تولید می‌شود را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهیم و درباره مقصد صادرات ماسک هم وزارت بهداشت تصمیم می‌گیرد.

مخبر همچنین درباره انتشار اخباری مبنی بر انجام سلول درمان و پلاسما درمانی اقشار خاصی از جمله مسئولان تاکید کرد: انجام پلاسما درمانی برای قشر خاص مبتلا به کرونا کذب محض است.

وی افزود: در مرحله آزمایش پلاسما درمانی هستیم و این روش درمان هم هزینه بالایی دارد اما تمام 12 مورد مبتلا به کرونا که برای آنها پلاسما درمانی انجام شده از مردم عادی هستند و حتی یک مسئول و یک مدیر در حد کارشناس هم بین این افراد نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟