چه خبر از موش های تهران ؟

به گزارش رکنا ، سید آرش حسینی میلانی به تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به افزایش موش‌ها در تهران پرداخت و گفت: از قدیم الایام در کنترل جانوران موذی از جمله موش‌ها یک سری روش‌های سنتی داشتیم که مبتنی بر تله‌گذاری و طعمه مسموم بود که در زمان طغیان این حیوانات موذی در برخی نقاط انجام می‌شود و اگرچه این کار باعث کم شدن تعداد موش‌ها می‌شد، اما مجددا شاهد افزایش تعداد موش‌ها بودیم.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه نمی‌‎توان تمامی موش‌های تهران را از چرخه طبیعت حذف کرد، تصریح کرد: موش‌ها در تمامی کلانشهر‌ها در مجرای فاضلاب و جوی‌ها وجود دارند و نمی‌توان به طور کلی آنان را حذف کرد، ولی باید جمعیت این حیوانات موذی را به شدت کنترل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در تمام اقدامات انجام شده برای کنترل جمعیت موش‌ها همواره در طی سال‌ها تلاش شده تا روش‌های خود را مجهز کرده و از امکانات پیشرفته‌تری استفاده کنند تا سم کمتری استفاده و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه ارزیابی دقیقی از اثربخشی مبارزه با موش در تهران وجود ندارد و ما چند نوبت هم پیگیری کردیم که گزارش دقیقی درباره این مساله به ما بدهند که به نتیجه نرسید.

تخمین آماری موش‌ها کاری مشکل است

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تخمین آماری موش‌ها کاری مشکل است، خاطرنشان کرد: اقدامی که اکنون شرکت ساماندهی مشاغل در حال پیگیری آن است و به زودی اجرایی می‌شود این است که بستر زیستگاهی آن‌ها ساماندهی شود و کمتر زباله در آن محور‌ها پخش شود تا با کاهش مواد غذایی آنان بتوانیم بهتر نسبت به کنترل جمعیت موش‌ها اقدام کنیم.

غذای در دسترس موش ها

حسینی میلانی خاطرنشان کرد: میزان موش‌ها در شهری به وسعت تهران طبیعی است و قطعا با توجه به روباز بودن مخازن زباله، زباله‌ها در شهر پخش می‌شوند، در نتیجه این مساله مواد غذایی را برای موش‌ها فراهم می‌کند که در نهایت موجب تکثیر تعداد موش‌ها می‌شود و باید اقدامات اساسی را برای کنترل آن انجام داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟