زمان بازگشایی ادارات در خوزستان اعلام شد / این اصناف همچنان تعطیل هستند

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی در خصوص جزئیات فعالیت ادارات، بانک ها و اصناف تا پایان هفته جاری اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته و لحاظ شرایط کلی استان از جنبه های مختلف بهداشت و سلامت، مسائل اجتماعی و معیشتی مقرر شد ادارات و بانک ها و اصناف و مشاغل کم خطر تا پایان هفته ی جاری با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند.

وی افزود: بر اساس دستورالعملی که ویژه هفته جاری خواهد بود ساعت اداری ۷ تا ۱۴ می باشد و ادارات و بانک ها نیز ملزم به رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر دادن دورکاری یا مرخصی بدون محاسبه به یک سوم پرسنل و عدم لزوم حضور پرسنل دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و شیرده و افراد بالای ۶۰ سال در محل کار هستند.

شریعتی تصریح کرد: فعلاً در خوزستان فعالیت مشاغل پر خطر شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها و مجتمع های تجاری، بازارچه و بازارروزها، تالارهای پذیرایی و سالن های مراسم، نمایشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه های رانندگی، رستورانها، گرمابه و سونا و سالن های ماساژ، مراکز بازی و تفریح، باشگاه های بدنسازی، کافی شاپ ها، قهوه خانه و چایخانه و تریا ممنوع و بازگشایی صرفاً برای مشاغل کم خطر و توأم با رعایت پروتکل ها با نظارت‌های مستمر خواهد بود.

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت مدارس و دانشگاه ها نیز بیان کرد: با توجه به وضعیت خاص همه گیری کرونا در استان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تا زمان رسیدن به ثبات نسبی همچنان به تعویق انداخته می شود و با هماهنگی صورت گرفته با مقامات کشور تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت مدارس و دانشگاه ها در اختیار استانداری خوزستان قرار گرفته است.

شریعتی بیان کرد: از بازگشایی هتل ها و نیز برگزاری تجمع تا حصول اطمینان از کاهش محسوس روند اپیدمی ممانعت می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟