حریرچی به کرونا در خوزستان پرداخت

به گزارش رکنا ، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند مدیریت بیماری در استان خوزستان آغاز شده و درصد بستری به حدود ۱.۲رسیده است که امیدواریم در ۲ هفته آینده به زیر یک درصد برسد و کنترل شود.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همکاری خوب مردم در کنار تدابیر اتخاذ شده دولت توانست آمار مبتلایان به بیماری کرونا را در کشور کاهش دهد.

ایرج حریرچی شامگاه یکشنبه افزود: مردم در عمل به تصمیمات اتخاذ شده و تدابیری که از سوی دولت برای مهار بیماری کرونا اندیشیده شد همکاری خوبی داشتند که این همکاری دوجانبه منجر به کاهش تعداد مبتلایان در بیشتر استان های کشور شد.

نزولی شدن کرونا از ابتدای اردیبهشت

وی افزود: روند ابتلا به ویروس کووید ۱۹ از ابتدای اردیبهشت در کل کشور نزولی شده است با این وجود در این روند نزولی شاهد موارد افزایش جزئی تا متوسط و در بعضی موارد قابل توجه تا آخر تابستان در استانها خواهیم بود اما این به معنی این نیست که به روند نزولی کشور خدشه ای وارد شود.

قایم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:کماکان در استان خوزستان با روند افزایش بیماری کرونا روبرو هستیم که این افزایش به دلیل است که اپیدمی کرونا در خوزستان دیرتر از سایر استانها شروع شد و با تاخیر همراه بوده است.

وی اظهار داشت: وضعیت مبتلایان به کرونا در استان خوزستان از نظر میزان ابتلا خیلی شدید نیست و در وضعیت شیوع متوسط و کمی بالاتر از متوسط است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند مدیریت بیماری در استان خوزستان آغاز شده و درصد بستری به حدود ۱.۲رسیده است که امیدواریم در ۲ هفته آینده به زیر یک درصد برسد و کنترل شود.

رکورددار آیین های عزاداری و جشن

وی افزود: مردم خوزستان با فشار بیشتری مواجه شدند چون تعطیلی های اسفند و فروردین را تحمل کردند و هم تعطیلات کنونی را تحمل می کنند این در حالی است که در این استان ویژگی های قومی و عشیره ای زیاد است و آیین های عزاداری، جشن و دید و بازدید عید بیشتر از سایر استانها است که امیدواریم این موارد موجب افزایش دوباره آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان نشود ضمن اینکه انتظار می رود مردم در مراسم عزا و عروسی شرکت نکنند تا تعداد مبتلایان به حداقل برسد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت فعالیت اصناف نیز گفت: چون اصناف تاثیر اقتصادی زیادی در کشور دارند و بیشتر آنها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند نمی توان تعطیلی آنها را تداوم بخشید.

حریرچی یکشنبه شب در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول شرکت کرد و سپس از طریق فرودگاه دزفول عازم تهران شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟