مهار سیل در تهران با لایروبی انهار

به گزارش رکنا ، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر به تشریح آخرین وضعیت لایروبی انهار و جوی‌ها برای جلوگیری از سیل در تهران پرداخت.

زهرا صدراعظم نوری به تشریح آخرین وضعیت لایروبی انهار و جوی‌ها برای جلوگیری از سیل در تهران پرداخت.

وی ادامه داد: معابر، انهار و مسیل‌های شهر تهران برای یک بازه کوتاه بیست و پنج ساله تعیین شده‌اند و این حجم بارندگی غیرقابل پیش‌ینی که صورت می‌گیرد طبیعتا ایجاد مشکلاتی خواهد کرد اما این مشکلات به صورتی نیست که در رفتار و زندگی مردم را مختل کند.

مشکل ترافیک با بارش های زیاد

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه در همه اقصی نقاط کلانشهرهای دنیا هم این مشکلات وجود دارند، خاطرنشان کرد: با بارش‌های سیل آسا حتما با ترافیک و کند شدن ترددها روبه‌رو می‌شویم.

وی با اشاره به جنبه نظارتی عملکرد شورای شهر بر فعالیت شهرداری تصریح کرد: من به طور مستمر بر موضوع لایروبی انهار و مسیل‌ها نظارت می‌کنم و شهرداری اقدامات موثری را در این زمینه انجام داده است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر خاطرنشان کرد: کار لایروبی انهار به طور مستمر از شوی شهرداری انجام شده و آنان در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

زباله در انهار نریزیم

صدراعظم نوری با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در میان مردم تصریح کرد: شهروندان باید رعایت کنند و هر نوع زباله و پسماندی را در داخل انهار و مسیل‌ها نیندازند.ما مواردی را داشتیم که افراد تشک خوش خواب یا مبل و صندلی خودشان را در داخل جوی‌ها انداخته‌اند.

وی ادامه داد: طبیعی است که با انداختن وسایل حجیم در هنگام بارش‌ باران‌های شدید با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شویم اما به طور کلی لایروبی به طور مستمر در حال انجام است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه بخش‌هایی هم که نیاز به ترمیم و اصلاح هندسی و تغییرات در مسیل‌‌ها، انهار و جوی‌ها داشت، اقدامات لازم از سوی معاونت عمرانی شهردرای صورت گرفته و بخش‌هایی از آن به تدریج در حال انجام است و قطعا در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شهروندان نگران نباشند

صدراعظم نوری با بیان اینکه شهروندان نباید از این حیث به خودشان نگرانی راه دهند، تصریح کرد:بارش باران و برف طبیعتا با اختلال‌هایی مواجه می‌شود از سرعت وسایل نقلیه می‌کاهد اما اگر آبگرفتگی داشتیم، باید آن مساله را حل کنیم ولی اگر در مکانی آب در حال حرکت است، هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر خاطرنشان کرد: همانطور که پیش از این هم به آن اشاره کردم، مسیل‌های تهران برای یک دوره کوتاه مدت تعبیه شده‌اند و تلاش می‌شود که آبگرفتگی‌ها و مشکلات این چنینی در تهران حل شود و ما با مساله‌ای روبه‌رو نباشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 570074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟