تهاتر دولتی با سازمان تامین اجتماعی

به گزارش رکنا ، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت شرکت، کارخانه و هلدینگ های ورشکسته خود را با سازمان تأمین اجتماعی بابت بدهی ها تهاتر می کند.

علی رستمیان نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص پرسش مخاطبین «فارس من» مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت:‌ بنده در سه سال اخیر پیگیر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در بودجه بوده‌ام و این موضوع را از دولت بارها درخواست کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نماینده‌های مجلس دو درخواست از دولت داشتند که پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود که تاکنون هیچ‌کدام اجرایی نشده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه دولت هر چه شرکت، کارخانه و هلدینگ ورشکسته است را با سازمان تأمین اجتماعی بابت بدهی های خود تهاتر کرده که در حال حاضر هم این شرکت‌ها زیان‌ده هستند.

وی گفت: بارها در جلساتی که با دولت داشته‌ایم، دولتی‌ها قبول کرده‌اند که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهند ولی تاکنون نتیجه‌‌ای نداشته است.

رستمیان ادامه داد: امیدواریم تا پایان مجلس دهم بتوانیم سرانجام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تعیین تکلیف کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم دولت هم نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند ولی با توجه به شرایط موجود فکر نمی‌کنم که دولت بتواند زیر بار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برود و نمایندگان مجلس دهم راهکارهای قانونی آن را اتخاذ می‌کنند و مجلس یازدهم امیدواریم که پیگیر این موضوع باشد.

وی یادآور شد: سازمان تأمین اجتماعی از نظر منابع مالی وضعیت خوبی ندارد و همین که حقوق فعلی بازنشستگان را تأمین می‌کند، جای شکر دارد و امیدواریم که دولت با پرداخت بخشی از بدهی‌های چندهزار میلیارد تومانی خود به این سازمان بتواند بخشی از مشکلات را رفع کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟