غربالگری 78 میلیون نفر در یک ماه / 13 فروردین هیچ کس بیرون نرفت

به گزارش رکنا ، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی به ارائه گزارشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور پرداخت و گفت: یکی از اقدامات خوب پس از مرحله طوفانی کرونا در کشور دو اتفاق مهم در کشور رخ داد که می‌توان مستند در مورد آن صحبت کرد.

2 اتفاق خوب کرونایی در کشور

رییسی گفت: مهم‌ترین اتفاق رعایت کردن مردم بود که اگر این رعایت کردن بهداشت و افزایش سواد سلامت اتفاق نمی‌افتاد توفیقی که در حال حاضر به دست آمده به دست نمی‌آمد، تمام مدل‌هایی که در سطح دنیا برای مبارزه با این بیماری وجود دارد متکی به سطح سوال سلامت افراد و همدلی و همکاری اجتماعی است.

وی افزود: در کشور ما همکاری خوب مردم برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت بهداشت فردی باعث شد که الگویی که در سطح کشور ما روی داد قابل توجه باشد و بررسی روند بیماری نشان داد که پس از رعایت مردم سیر بیماری نزولی شده است.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: روزهای بی‌نظیری را در سطح کشور تجربه کردیم به طوری که 13فروردین هیچ کدام از مردم بیرون نرفتند و ما نتیجه این اقدام را دیدیم، همچنین با مشارکت مردم غربالگری بی‌نظیری رخ داد و در ظرف یک ماه 78 میلیون نفر غربالگری شدند و در مرحله دوم به مرز 32 میلیون نفر رسیده است، این مرحله به بیماران زمینه‌ای و افراد آسیب‌پذیر متمرکز است، همچنین راه‌اندازی 400 مرکز تست سرپایی باعث شد تا ورودی بیمارستان‌های ما به شدت کاهش پیدا کند.

مردم هرگز کرونا را شوخی نگیرند

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: افرادی که در مرحله اولیه پیدا و شناسایی شدند اگر پیدا نمی‌شدند ممکن بود پس از دو هفته با حال بد به بیمارستان مراجعه کنند همه این اتفاقات ممکن است برگشت پذیر باشد و اگر مردم بیماری را عادی شده فرض کنند بیماری به سرعت برمی‌گردد لذا نیاز است مردم در کنار مسوولین به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و رفته رفته اعلام کنیم که بیماری به اتمام رسیده است.

وی گفت: در استان خوزستان با مشکلات زیادی مواجهیم و به دلیل شیوع بیماری مجبور به تعطیلی برخی اماکن در شهرها شدیم، این موضوع ممکن است برای سایر شهرها رخ دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟