کرونا همچنان مرز مهران را بسته است

به گزارش رکنا ، غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به آخرین وضعیت مرز مهران در این روزهای کرونایی گفت: مراودات تجاری در مرز مهران در ماه پایانی سال با توجه به شیوع ویروس کرونا با توافق طرفین و رعایت مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن محوطه‌های تجاری گمرک ایران و عراق، بسته شده و تاکنون هیچ گونه فعالیتی از مرز صورت نگرفته است.

غلامی با بیان اینکه ایران آمادگی لازم برای بازگشایی این مرز را دارا است، گفت : طی چند روز گذشته از جانب استان واسط عراق در آن سوی مرز پیشنهاد شد که مرز مهران ۲ روز در هفته و با رعایت نکات بهداشتی بازگشایی شود.

مدیرکل گمرکات استان بیان داشت : در چند روز گذشته هماهنگی لازم با تجار و رانندگان منتهی به این مرز انجام شده تا در صورت اعلام زمان بازگشایی ، تنها طی روزهای مذکور و با رعایت نکات بهداشتی به این مرز مراجعه کنند .

او با بیان اینکه تلاش ما جلوگیری از هرگونه تجمع است، افزود: تمامی تجار، بازرگانان و نیروهای وابسته ، ملزم به استفاده از لوازم بهداشتی هستند و در غیر این صورت با خاطیان برخورد خواهد شد .

غلامی یادآور شد: با توجه به پیشنهاد طرف عراقی ،مکاتبات لازم انجام گرفته و هرگونه تصمیمی در این خصوص طی روزهای آینده اعلام خواهد شد .

شهرستان مرزی مهران یکی از گذرگاه های مهم اقتصادی و مسافربری در کشور است که بر اساس آخرین آمارها با ترد ۱۰۴ هزار کامیون در حدود ۱۲۴۰۰ میلیارد تومان صادرات داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟