تشریح وضعیت مناطق گردشگری تهران در دوران کرونا

به گزارش رکنا ، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران به تشریح آخرین وضعیت گردشگری تهران پس از بازگشایی بوستان‌ها و پارک‌ها پرداخت.

مهرشاد کاظمی به تشریح آخرین وضعیت آخرین وضعیت گردشگری تهران پس از بازگشایی بوستان‌ها پرداخت و گفت: گردشگری جنبه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، سلامت، صنایع دستی دارد، در مجموع بخواهیم کلی بگوییم روند گردشگری با شیوع کرونا تعطیل شده چراکه تور‌ها و آژانس‌های مسافرتی تعطیل هستند، اما در برخی قسمت‌ها هم شاهد فعالیت‌هایی هستیم.

حضور مردم در طبیعت

وی با اشاره به بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌ها در تهران تصریح کرد: من هفته گذشته در اطراف شاهد حضور مردم در طبیعت و استفاده از جاذبه‌های گردشگری طبیعت اطراف تهران بودم که این تا حدی راه افتاده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: در گردشگری مذهبی باید طبق ستاد ملی مقابله با کرونا عمل شود و تصمیم‌گیری در این مساله با آن‌هاست.

وضعیت موزه‌های تهران در پی کرونا

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در رابطه با موزه‌های تهران نیز خاطرنشان کرد: در رابطه با موزه‌ها منتظر پروتکل اعلامی هستیم تا در صورت تدوین آن بتوانیم به بازگشایی آنان اقدام کنیم هرچند به طور کلی هنوز بسیاری از فعالیت‌های گردشگری تعطیل هستند چراکه هنوز این بیماری هم از بین نرفته است و نمی‌توان انتظار خاصی در این زمینه داشت.

فعالیت صنایع دستی

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به آغاز فعالیت حوزه صنایع دستی تصریح کرد: فروش صنایع دستی آغاز شده است و فعالان این حوزه در حال آغاز فعالیتشان هستند.

صبوری در حوزه گردشگری

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازهم تاکید می‌کنم که فعالیت تور‌ها همچنان تعطیل است، اما فروش بلیت‌ها از سوی آژانس هواپیمایی آغاز شده است و باید تا پایان شیوع این بیماری برای فعال شدن حوزه گردشگری صبر کنیم.

با شیوع کرونا بسیاری از مشاغل از این طریق آسیب دیده‌اند که صنعت گردشگری نیز از این مساله مستثنی نیست و ستاد گردشگری شهرداری تهران برای جبران این مساله در ایام نوروز نیز فعالیت‌های متعددی را برای اجرای گردشگری مجازی انجام داد که با استقبال خوبی از سوی پایتخت نشینان روبه‌رو شد و همچنان هم ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟