شناسایی ناقلان کرونا از سوی دولت / تست روزانه کرونا

به گزارش رکنا ، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا از مردم بخصوص شاغلین به صورت روزانه تست کرونا بگیرد.

وظیفه عمومی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی

حیدرعلی عابدی اظهار کرد: در حال حاضر مردم از خطر کرونا آگاه شده و می دانند این خطر جدی است پس وظیفه همه رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تا به این بیماری مبتلا نشوند.

تست روزانه کرونا از شاغلان

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: علاوه بر مردم، دولت هم وظیفه آموزش و برنامه ریزی جهت تشخیص به موقع ناقلین را دارد. باید دولت از کسبه و کسانی که اصرار به از سرگیری کار به خصوص مشاغل آزاد دارند، به صورت روزانه تست کرونا بگیرد تا ناقلین از افراد سالم جدا شوند و جلوی شیوع این ویروس را بگیرد.

چه افرادی نباید سر کار بروند در دوران کرونا؟

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با این توضیح که باید درباره کرونا بیماریابی شود، گفت: در این باره دو شیوه وجود دارد، یکی خود اظهاری و دیگری گرفتن تست آزمایشگاهی. خوداظهاری ارزش علمی چندانی ندارد چون بسیاری از افراد نمی دانند مبتلا بوده و ناقل هستند زیرا علائمی ندارد. به همین دلیل باید تست های آزمایشگاهی گرفته شود تا افراد دچار علائم، بستری و درمان شوند و آنهایی که علائمی ندارند ولی تست کرونای آنها مثبت است قرنطینه شوند. این افراد هم نباید در محل کار حضور پیدا کرده و تردد داشته باشند به همین دلیل وضع قوانین ویژه برای آن ها ضروری است.

جدایی ناقلان از افراد سالم جامعه

عابدی ادامه داد: نظریه ای وجود دارد مبنی بر اینکه حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا علائم خفیف داشته و یا حتی علائمی ندارند و تنها ۲۰ درصد دارای علائم شدید هستند. این ۸۰ درصد خطرناک بوده و باعث انتقال بیماری می شوند، باید این ناقلان را از افراد سالم جامعه جدا کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟