کشف 64 جنازه از میان آوارهای ساختمان / در فلوریدا رخ داد + عکس ها

تعداد کشته‌شدگان حادثه ریزش ساختمان مسکونی در میامی فلوریدا روز پنجشنبه (به وقت محلی) بعد از کشف بقایای اجساد ۱۰ نفر دیگر از میانه‌ آوارهای به جا مانده، به ۶۴ تن رسید.

به گزارش رکنا، یک روز بعد از آن که مقام‌های محلی گفتند امیدی برای یافتن زنده مفقودان ندارند، «دانیلا لوین کاوا» شهردار شهرستان «میامی-داد» در یک کنفرانس خبری گفت که همچنان ۷۶ نفر مفقود هستند و بیم آن می‌رود که جان خود را از دست داده باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، احتمال تغییر شمار مفقودشدگان وجود دارد زیرا ممکن است همه ساکنان هنگام ریزش ساختمان در ساعات بامدادی روز ۲۴ ژوئن (سوم تیر) در آنجا نبوده باشند.

گرچه مقام‌های محلی گفته‌اند تا نیمه شب پنجشنبه بخش جستجو و نجات عملیات پایان یافته در نظر گرفته می‌شود، حفاری در میانه آوارها احتمالاً تا پیدا شدن اجساد همه کسانی که تصور می‌شود در روز حادثه در ساختمان بودند، ادامه پیدا خواهد کرد.

«ران دسانتیس» فرماندار فلوریدا ضمن بیان این که آن‌ها تا زمانی که به پایین‌ترین سطوح توده آوار و یافتن اجساد همه قربانیان برسند دست از کار نمی‌کشند، در اشاره به تغییر فاز عملیات از جستجو و نجات به بازیابی اجساد مفقودان، دیروز را روزی سخت توصیف کرد.

از زمانی که بخش سرپای ساختمان تخریب شد، عملیات یافتن اجساد سرعت بیشتری پیدا کرده و دسترسی به عمق آوار و استفاده از تجیهزات سنگین تسهیل شده است.

اواخر روز یکشنبه، همزمان با نزدیک‌ شدن طوفان گرمسیری «السا» به جنوب فلوریدا، این برج مسکونی ۱۲ طبقه در میامی که بخش‌هایی از آن فرو ریخته بود، با مواد منفجره کاملاً تخریب شد.

گزارش رسانه‌های غربی حاکی از آن است که از زمان ریزش این برج، هیچ‌کس از زیر آوار زنده بیرون آورده نشده است.

طبق گزارش شبکه «بی‌بی‌سی»، در  بلوک ساختمانی فروریخته، ۵۵ آپارتمان در ۱۲ طبقه وجود داشته است. برج‌های چمپلین قرار بود امسال در یک پروژه چند میلیون دلاری تعمیر و نوسازی شود.

علی‌رغم آن که هنوز مشخص نیست دلیل ریزش بخش جنوبی برج‌های چمپلین که ۴۰ سال دارد، چه بوده، اما نامه‌ای از ماه آوریل سال جاری میلادی وجود دارد که در آن درباره وضعیت رو به افول ساختمان هشدار داده شده بود.

در سال ۲۰۱۸ یک مهندس ساختمان درباره وجود ایراد اساسی در طراحی اولیه ساختمان و همچنین ظاهر شدن ترک‌هایی در آن هشدار داده بود.

ریزش ساختمان فلوریدا

ریزش ساختمان فلوریدا

ریزش ساختمان فلوریدا

کدخبر: 703448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟